اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود مشهد:

فعالیت در عرصه مهدویت نیازمند هوشیاری است

خبرگزاری فارس: مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود مشهد گفت: فعالیت در عرصه مهدویت نیازمند هوشیاری و حساسیت است.

فعالیت در عرصه مهدویت نیازمند هوشیاری است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، سید جعفر موسوی‌نسب، مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود در حاشیه بازدید فرهنگسرای انتظار اظهار کرد: ایجاد چنین فرهنگسرایی از سوی شهرداری مشهد با توانمندی‌های بالا، گام مبارکی است.
مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود مشهد تاکید کرد: با این دید که فرهنگسرای انتظار مخاطب خاص ندارد، همه اقشار جامعه از مهدکودک تا دانشگاهیان و اساتید مخاطب این فرهنگسرا هستند انتظار می‌رود این مجموعه به نحو احسن برای این گروه‌ها در حوزه مهدویت برنامه‌ریزی کند.
حجت‌الاسلام موسوی‌نسب تصریح کرد: فعالیت در این کار آنقدر دقیق و ظریف است که با کوچکترین سهل‌انگاری دچار آسیب می‌شود از این جهت بسیاری از علما و بزرگان با تهیه محصولات لازم و تبلیغات بجا در مقابل این آسیب‌ها جبهه‌گیری می‌کنند.
وی درباره اجرای برنامه‌های مختلفی که بنا است در فرهنگسرا اجرا شود، افزود: لازم است یک کارشناس مذهبی اجرای برنامه‌ها را جهت شبهاتی که در طول اجرای برنامه مخاطب را تهدید می‌کند، نظارت کند.
مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود ادامه داد:اگر مخاطب‌شناسی قبل از برنامه‌ریزی و طراحی برنامه‌های گوناگون در مناسبت‌های مختلف را در برنامه کاری خود لحاظ کنید، در این صورت وقت و انرژی بیهوده صرف نکرده‌اید ضمن اینکه بسیاری از برنامه‌ها برای مخاطب جذاب‌تر می‌شود.
موسوی‌نسب از همکاری بنیاد فرهنگی مهدی موعود با فرهنگسرای انتظار در مباحث محتوایی خبر داد و افزود: بسیاری از موسسات مدعی  فعالیت در حوزه مهدویت هستند اما شاهد بازخوردی از آنها در جامعه نیستیم، فقط صدای شعارهای آنها به گوش می‌رسد و گاهی حرکت آنها خلاف نظام و امام زمان(عج) است از این رو باید هوشیار بود.
مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود با بیان اینکه فرهنگسرا به عنوان مجموعه‌ای که فعالیت علمی-آموزشی می‌کند بر حساس‌سازی ارتباط با هر مجموعه که ادعای فعالیت در حوزه مهدویت دارد و جریان‌سازی فرهنگ مهدوی از طریق آنها در فرهنگسرای انتظار صورت نمی‌گیرد، تاکید کرد.
وی در ادامه سخنان خود به وجود دو هزار و 500 ائمه جماعت در مدارس اشاره کرد و افزود: از این تعداد تنها 35 نفر کارشناس مذهبی هستند از این رو با برنامه‌ریزی‌های کلان می‌توان طرحی جدید شکل داد.
موسوی نسب از راه‌اندازی شبکه تبلیغ مدارس خبر داد و افزود: این شبکه با همکاری استانداری خراسان رضوی و آموزش و پرورش همزمان با سایر استان‌های کشور شکل گرفت اما متاسفانه در خراسان رضوی هنوز به اهداف اصلی خود نرسیده است.
مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود خاطرنشان کرد: در این میان می‌طلبد دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی که تا حدودی وارد میدان شده‌اند، و حوزه علمیه که متاسفانه هنوز گامی برنداشته است وارد میدان شوند و این مسئله سرو سامان یابد.
 انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول