اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس راه و ترابری شاهین‌دژ خبر داد:

پیشرفت 65 درصدی تعریض محور تکاب –شاهین‌دژ

خبرگزاری فارس: رئیس راه و ترابری شاهین‌دژ گفت: پروژه بهسازی و تعریض محور تکاب-شاهین‌دژ از 65 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

پیشرفت 65 درصدی تعریض محور تکاب –شاهین‌دژ
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، بصیر صادق‌پور پیش از ظهر امروز در بازدید از این پروژه اظهار داشت: مراحل اجرایی طرح تعریض و بهسازی محور شاهین دژ- تکاب به طول 83 کیلومتر پس از تکمیل مطالعات و طراحی مسیر از سال 86 آغاز شده و در چهار قطعه در دست اقدام است.
وی افزود: قطعه اول این محور 37 کیلومتر طول دارد که در حال حاضر عملیات بهسازی و تعریض آن انجام می‌شود و با اجرای این پروژه اصلی‌ترین محور ارتباطی جنوب شرقی آذربایجان غربی با مرکز استان برقرار می‌شود.
صادق‌پور با اشاره به روند اجرای این پروژه افزود: روند اجرای این پروژه به دلیل کمبود منابع مالی به کندی انجام می‌شود و پایبند نبودن پیمانکار پروژه به تعهدات مفاد پیمان مشکل را افزون‌تر کرده است.
وی با بیان اینکه عبور و مرور بیش از پیش وسایط نقلیه و تردد ماشین‌آلات سنگین حامل مصالح معدنی از معادن جنوب استان سبب سنگینی این محور شده است، گفت: با اتمام این پروژه و چهار خطه شدن محور شاهین‌دژ- تکاب مقاطع پرحادثه از این محور حذف و سوانح رانندگی نیز تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.
این مسئول با اشاره به اعتبار اختصاص یافته این پروژه بیان کرد: طرح بهسازی و تعریض این محور 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبار اولیه آن 157 میلیارد ریال است.
وی در ادامه از احداث نخستین تونل جاده‌ای آذربایجان غربی در محور شاهین‌دژ- تکاب خبر داد و گفت: احداث این تونل از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی است که  به طول 340 متر در 15 و 30 کیلومتری این محور احداث می‌شود.
رئیس راه و ترابری شاهین‌دژ خاطرنشان کرد: با توجه به بار ترافیک سنگین در این محور، ساخت این تونل می‌تواند علاوه بر دگرگونی ضریب ایمنی جاده‌ای، سبب کاهش چشمگیر تصادف نیز شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول