اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سبزوار:

راه و ترابری در بهسازی کمربندی سبزوار کوتاهی می‌کند

خبرگزاری فارس: شهردار سبزوار گفت: ساماندهی کمربندی سبزوار دغدغه‌ای است که از ابتدای انقلاب تاکنون مورد انتقاد تمام مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی قرار گرفته و اگر در این مدت اقدامی صورت نگرفته به دلیل کم‌کاری برخی نهادهای مسئول بوده است.

راه و ترابری در بهسازی کمربندی سبزوار کوتاهی می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، حسین مقصودی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اداره راه و ترابری سبزوار متاسفانه هیچگونه توجهی برای بهسازی کمربندی ندارد، افزود: مسئولان بعد از انقلاب در بحث بهسازی کمربندی نه تنها هیچ کاری انجام ندادند بلکه به شعار بسنده کردند و وارد فاز عملیاتی نشدند.
 وی تصریح کرد: این درحالی است که تمام این مشکلات را به شهرداری ربط می‌دهند حال آنکه بهسازی کمربندی سبزوار از وظایف شهرداری نیست و این مهم از وظایف اصلی اداره راه و ترابری سبزوار است.
وی با اشاره به اینکه 3 سال قبل شهرداری اقدام به نصب تابلوی خیر مقدم به زائران و مسافران در کمربندی سبزوار کرده بود، اظهار داشت: اداره راه برای نصب این تابلو در کمربندی ماهیانه مبلغی را از شهرداری درخواست کرده بود و چون شهرداری این مبلغ را پرداخت نکرد پایه‌های تابلو و تابلو از بین رفت.
وی با بیان اینکه اداره راه و ترابری برای نصب هر تابلو در کمربندی از  جمله تابلوهای میراث فرهنگی که معرف جاذبه‌های تاریخی شهرستان است اجاره دریافت می‌کند ادامه داد: این اداره حتی برای آسفالت کمربندی حاضر به  همکاری نیست اما شهرداری که برای  فضای سبز کمربندی اقدام می‌کند با عده‌ای مالک و زمین خوار مواجه می‌شود و جالب اینکه شهرداری محکوم به جریمه و انفصال از خدمات دولتی می‌شود.
وی خواستار همیاری آحاد مردم و مسئولان در بحث ساماندهی کمربندی شد و اضافه کرد: بعد از اینکه بنده به عنوان شهردار سبزوار انتخاب شدم در بحث بهسازی کمربندی سرمایه‌گذاری کردیم و ادامه این طرح مهم همت مردم و مسئولان را می‌طلبد.
مقصودی تاکید کرد ساماندهی کمربندی با شعار، وعده، انتقاد و پاس‌کاری مسئولیت به دیگران امکان‌پذیر نیست بلکه تعامل، برنامه‌ریزی، همراهی و همکاری همه مسئولان شهرستان را می‌طلبد تا ورودی و خروجی زیبا و در شان سبزوار و خراسان داشته باشیم.
شهردار سبزوار با بیان اینکه بیش از  15 میلیارد ریال برای ساماندهی کمربندی تا پایان سال هزینه خواهد شد گفت: تعریض و تطویل 8 دهانه پل در این مسیر مهم‌ترین مشکل حال حاضر کمربندی است.
 وی خاطرنشان کرد: عرض کم پل‌ها جوابگوی انتقال آب‌های سطحی بارندگی به قسمت جنوب کمربندی نیست و  این مشکل سبب می‌شود جاده کمربندی و زمین‌های اطراف در هنگام بارندگی دچار آبگرفتگی شوند.
وی با بیان اینکه باید ساماندهی زیر ساختی انجام شود تاکید کرد: باید اداره راه پل‌های موجود را تعریض و تطویل کند در غیر اینصورت هزینه میلیاردی شهرداری فایده ای در بر نخواهد داشت.
وی از اصلاح ورودی بردسکن، 20 متری دلقند و اصلاح هندسی معبر عطاملک و بلوار آزادگان کمربندی خبر داد و گفت: اجرای خط لوله آبرسانی فضای سبز کمربندی به طول 9 کیلومتر هم در حال انجام است.
وی تصریح کرد: درختکاری مسیر  9 کیلومتری با کاشت درختان مثمر و غیر مثمر با عرض متوسط 10 متر نیز شروع شده  است و تا بهمن ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید در این مقوله پیشنهاد داده‌ایم از  درخت‌هایی که 3  ساله می‌باشند و  در ظاهر کمربندی می‌تواند خود را نشان دهند استفاده شود.
وی به زیباسازی پل پیامبر اعظم، نصب پرچم، نورپردازی و نقاشی مسیر اشاره و عنوان کرد: 265 تیر چراغ برق از ورودی  فرودگاه سبزوار تا  کابل خودرو به پرچم 3 متری جمهوری اسلامی ایران به  صورت LED آذین‌ بندی می‌شود که قرارداد  آن با پیمانکار طرح منعقد شده و پیمانکار نیز قول داده تا 40 روز آینده کار را به اتمام برساند که با این کار منظره زیبایی به کمربندی داده خواهد شد.
مقصودی در بخش دیگری از  سخنانش با بیان اینکه مسیر 9 کیلومتری کمربندی باید به عرض 38  متر  تملک شود اظهار داشت: از آنجایی املاک این مسیر متعلق به مردم است، نیاز است این املاک به تملک شهرداری درآید و شهرداری نمی‌تواند به تنهایی این کار را انجام دهد چرا که میلیاردها تومان هزینه در بر خواهد داشت. 
 شهردار سبزوار از نمایندگان مردم و  استاندار خواست، قطعاتی از اراضی ملی در اختیار شهرداری قرار دهند تا برای تملک این مسیر هزینه شود تا در سال‌های  آینده با درختکاری کمربندی فضای مناسبی در ورودی و خروجی سبزوار شکل گیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول