اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

150 میلیارد تومان پروژه راهسازی در کردستان افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری کردستان گفت: با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی بالغ بر 150 میلیارد تومان پروژه راهسازی در آینده‌ای نزدیک در این استان افتتاح می‌شود.

150 میلیارد تومان پروژه راهسازی در کردستان افتتاح می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عطا‌الله قادری صبح امروز در مراسم آغاز طرح زمستانی جاده‌ای در کردستان، اظهار داشت: این طرح‌ها در قالب راه‌های روستایی، بزرگراه‌ و باندهای کندرو است که همزمان با افتتاح پروژه‌های مسکن مهر با حضور رحیمی و نیکزاد به بهره‌برداری می‌رسند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 6 هزار و 250 کیلومتر راه روستایی در این استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: با مجموع تلاش‌های انجام گرفته توسط فعالان این عرصه، از یک هزار و 350 کیلومتر راه روستایی بهسازی و آسفالت شده به 2 هزار و 60  کیلومتر رسیده‌ایم.
به گفته مدیرکل راه و ترابری کردستان، شاخص‌ برخورداری از راه‌های روستایی آسفالته و بهسازی شده در استان نیز از 23 درصد به 60 درصد افزایش یافته و این نتیجه تلاش مضاعف همکاران این مجموعه کاری است.   
قادری با بیان اینکه با وجود ارتقا در این حوزه هنوز نسبت به میانگین‌ کشوری عقب هستیم، افزود: اما در طول دو سال گذشته در زمینه جبران شاخص‌های برخورداری و جبران عقب‌ماندگی در این بخش، رتبه نخست کشوری را داشته‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: در ابتدای سال‌جاری تنها 60 کیلومتر بزرگراه در استان وجود داشت که 12 کیلومتر در چند مدت اخیر مورد بهره‌برداری قرار گرفت و 18 کیلومتر دیگر نیز در حد فاصل شهرستان‌های دیواندره ـ سقز بزودی زیر بار ترافیک خواهند رفت.
قادری از 700 کیلومتر اجرای راه در استان خبر داد و گفت: به یقین تامین منابع مالی و اختصاص اعتبارات به موقع زمینه بهره‌برداری از این پروژه‌ها فراهم و کردستان نیز در زمره استان‌های با شاخص بالای برخوردار از بزرگراه و راه‌های اصلی قرار می‌گیرد.

*فعالیت 77 اکیپ راهداری در جاده‌های کردستان
مدیرکل راه و ترابری کردستان همچنین  از فعالیت 731 راهدار در قالب 77 اکیپ در جاده‌های استان در طرح زمستان امسال خبرداد.
قادری با بیان اینکه این 731 راهدار به وسیله 436 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین کار خدمات‌رسانی به مردم را انجام خواهند داد، اضافه کرد: 300 دستگاه از این ماشین‌آلات مربوط به بخش دولتی و بقیه به وسلیه بخش خصوصی تامین شده‌اند.

*فعالیت 77 دستگاه تراکتور برف‌روبی در روستاهای کردستان
مدیرکل راه و ترابری کردستان از فعالیت 77 دستگاه تراکتور برف‌روبی در روستاهای سراسر استان در طرح زمستان سال‌جاری خبر داد و افزود: تیغه‌های برف‌روبی، نمک ماسه و دیگر تمهیدات بازسازی جاده‌ها توسط این اداره کل مهیا و در موقع مورد نیاز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
قادری در ادامه به کاهش 27 درصدی تصادفات در  سال‌جاری و همچنین کاهش آن طی سه سال متمادی اشاره کرد و افزود: حضور پررنگ عوامل پلیس راه و مجموعه اقداماتی که در راستای ایمن‌سازی جاده‌ها توسط اداره راه انجام می‌شود، از مهم‌ترین عوامل کاهش نرخ تصادفات در این استان است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول