اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

65 درصدی آب در بخش کشاورزی هدر می‌رود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در حال حاضر در کشور آب مورد استفاده در بخش کشاورزی فقط 35 درصد بازدهی مناسب دارد و 65 درصد مابقی هدر می‌رود.

65 درصدی آب در بخش کشاورزی هدر می‌رود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مسلم پورنصرت شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید در کشور به ارزش آب بها داده شود، اظهار داشت: صرفه‌جویی در آب از سوی مردم و مسئولان به یک تعامل دو سویه لازم دارد.
وی افزود: در کشورهای پیشرفته با وجود منابع آبی فراوان به آب ارزش داده شده و وضعیت مصرف آب در بخش کشاورزی درست معکوس وضعیت مصرف آب در بخش کشاورزی ایران، یعنی 65 درصد بازدهی آب مورد استفاده در بخش کشاورزی آنان است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به وضعیت تاسیسات فاضلاب در کشور و استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاخص بهره‌مندی از تاسیسات فاضلاب در کشور 35 درصد و در استان زنجان 12 تا 15 درصد است و این در حالی است که در بسیاری از کشورها شاخص بهره‌مندی از فاضلاب 100 درصد است.
وی ضرورت ایجاد انشعاب‌های جدید و پیوستن انشعاب‌ها به تاسیسات فاضلاب شهری را یادآور شد و تصریح کرد: جلوگیری از منابع آب‌های سطحی، ارتقای سطح بهداشت عمومی، کاهش بیماری‌های ناشی از آلودگی محیط، حل معضل فاضلاب منازل و کاهش سطح سرمایه‌گذاری دولت در امر درمان از اثرهای ایجاد تاسیسات فاضلاب است.
پورنصرت خاطرنشان کرد: اگر محیط از نظر زیست‌محیطی سالم باشد مردم کمتر به بیماری دچار می‌شوند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه ایجاد اشتغال از دیگر اثرهای ایجاد تاسیسات فاضلاب است و یادآور شد: جلوگیری از هدر رفت آب، جلوگیری از آلودگی منابع خاک و آب، محافظت از تخریب اراضی کشاورزی، امکان پرورش ماهی در پساب‌ها، صرفه‌جویی در مصرف آب‌های سطحی و امکان گردش چند باره آب و استفاده در جاهای مختلف از دیگر اثرهای گسترش فاضلاب شهری است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان زنجان شش پروژه شهری در شهرهای زنجان، ابهر، ماهنشان، دندی و زرین‌آباد و خرم‌دره در حال اجراست، افزود: تاکنون 240 کیلومتر از خطوط انتقال در داخل شهر زنجان ایجاد شده است.
پورنصرت خاطرنشان کرد: امسال برنامه‌ریزی شده که در شهر زنجان 35 کیلومتر انتقال خطوط لوله اجرا شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه برای تکمیل فاضلاب شهری زنجان 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: در حال حاضر در شهر زنجان 76 هزار نفر زیر پوشش فاضلاب شهری قرار گرفته‌اند.
وی گفت: در شهر ابهر نیز برای 82 هزار نفر برنامه ریزی شده که تاکنون برای 36 هزار نفر در این شهر فاضلاب ایجاد شده است.
پورنصرت خاطرنشان کرد: در چهار شهر دیگر استان نیز تا پایان سال 91 اجرای فاضلاب به اتمام می‌رسد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول