اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با انجام عملیات لایروبی کانال‌های آبیاری انجام شد؛

جلوگیری از هدررفت 40 درصدی منابع آبی در آبپخش

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از جلوگیری از هدررفت 40 درصدی منابع آبی در آبپخش خبر داد.

جلوگیری از هدررفت 40 درصدی منابع آبی در آبپخش
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، سیدمهدی موسوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منطقه آبپخش دارای بیشترین تعداد نخیلات در سطح استان است و خرمای این منطقه مرغوبیت و کیفیت بالایی دارد و باید نسبت به تامین به موقع آب اقدامات لازم را انجام دهیم.
وی افزود: شرکت بهره‌برداری شبکه‌های آبیاری آبپخش طی یک سال گذشته اقدامات ارزشمندی در راستای بهبود وضعیت آبیاری نخیلات انجام داده و رضایت خاطر باغداران موید این ادعاست.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از آغاز عملیات لایروبی شبکه آبپخش خبر داد و خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این عملیات افزایش بازده انتقال آب به منظور آبیاری نخیلات منطقه و جلوگیری از هدر رفت آب است.
وی اضافه کرد: افزایش رسوبات و گل و لای موجب کاهش سرعت جریان آب می‌شود که لایروبی کانال‌ها، کاهش تلفات آب و کاهش زمانی دوره آبیاری و زمان گردش آب را در پی داشته و از هدر رفت 40 درصدی آب جلوگیری می‌شود و در واقع شاهد صرفه‌جویی 40 درصدی در مصرف آب خواهیم بود.
موسوی تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا میزان آب موجود در شبکه آبیاری به بهترین وجه و عادلانه در بین نخیلات توزیع شود.
این مسئول عنوان کرد: افزایش تعداد مامورین توزیع آب، راه‌اندازی گروه گشت، بازرسی شبانه‌روزی، لایروبی کانال‌ها، توزیع منظم ساعتی آب و دسترسی آسان باغداران به قبوض آب بها و انجام خدمات لازم در راستای تکریم ارباب رجوع، تعمیر و نگهداری شبکه‌های آبیاری و زهکشی از جمله عملکرد این شرکت در راستای توزیع عادلانه آب و افزایش رضایتمندی باغداران و بهبود عملکرد این شرکت است.
موسوی نقش کشاورزان را در حفاظت و نگهداری از کانال‌های آبیاری موثر دانست و افزود: در صورت پرداخت به موقع آب بهاء، واحد تعمیر و نگهداری این شرکت قادر به حفاظت هرچه بهتر از کانال‌ها و تاسیسات هیدرولیکی شبکه که خود موجب افزایش عمر مفید سازه‌های هیدرولیکی و کانال‌ها خواهد بود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول