اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سرمایه‌گذاری در حوزه آب صورت گرفت؛

کاهش 37 درصدی هدررفت آب

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز پژوهشی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه آب موجب کاهش 37 درصدی آب در مزرعه‌ها و باغات شده است.

کاهش 37 درصدی هدررفت آب
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مجید صوفی بعد از ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت هفته پژوهش توسط سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: در مرکز پژوهش جهاد کشاورزی در حال حاضر یک‌هزار و 240 پروژه پژوهشی به پایان رسیده و 400 پروژه تحقیقاتی نیز در حال انجام است.
وی افزود: مرکز پژوهشی جهاد کشاورزی ارتباط تنگاتنگی با سازمان جهاد کشاورزی این استان دارد و محققان این مرکز به عنوان لیدر در پروژه‌ها ایفای نقش می‌کنند.
این مسئول ادامه داد: در این راستا در جشنواره اخیر علم و ادب چهار طرح توسط معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری و هفت طرح در استان فارس انتخاب شده است که در پارک علم و فناوری رتبه دوم پژوهش و تحقیقات را به خود اختصاص داده‌ایم.
این مقام پژوهشی، سامانه آبیاری هوشمند، بومی‌سازی ارقام زیتون، اندازه‌گیری حرارت مایعات، مقاوم سازی لیموترش برای جلوگیری از بیماری جاروک، مصرف ارقام ذرت زودرس، تولید بذر نهال و فیلد میوه‌های تولید شده را از جمله دستاوردهای مرکز پژوهشی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس عنوان کرد.
صوفی اضافه کرد: مرکز تحقیقات و پژوهش جهاد کشاورزی مغز این سازمان است که با برنامه‌ریزی‌های ارائه شده و فکرهای جدید، بخش کشاورزی را شاهد تحولات ویژه می‌کند.
رئیس مرکز پژوهشی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس بیان کرد: در زمینه‌های پژوهشی در مورد گندم، جو و پنبه نقش قابل توجه و مطلوبی داشته‌ایم که برای سال 90، 10 هزار هکتار زمین را برای این محصولات در نظر گرفته‌ایم و 2 میلیارد تومان نیز به آزمایشگاه بقایای سموم محصولات کشاورزی اختصاص داده شده است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول