اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وعده‌درمانی بهترین راهکار مدیران برای فرار از انتقاد

خبرگزاری فارس: وعده درمانی یکی از بهترین راه‌هایی است که مسئولان برای فرار از فشارهای وارده از انتقادات در پیش می‌گیرند.

وعده‌درمانی بهترین راهکار مدیران برای فرار از انتقاد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، هفدهم مرداد امسال مانند سال‌های گذشته مراسم روز خبرنگار در همدان برگزار شد، اما برگزاری این مراسم ضعیف هرگز نتوانست رضایت خاطر خبرنگاران، این قشر زحمتکش و مظلوم جامعه را جلب کند.
موج نارضایتی‌ها که در ابتدای همان جلسه مشخص بود، از تنگی فضا و کمبود فضای سالن در برابر تعداد مدعوین آغاز و سپس با برنامه‌های کسل کننده و نامرتبطی که اداره کل ارشاد برای این روز درنظر گرفته بود، به اوج خود رسید.
متولیان امر برگزاری که پیش از این در جلسه هماهنگی با اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات استان همدان، وعده کرده بودند برگزاری مراسم را به خانه مطبوعات بسپارند، غیر از بیانیه کمیته خبرنگاران که در واپسین دقایق مراسم و در نزدیکی زمان افطار به کنداکتور اضافه و در میان همهمه مدعوین که قصد ترک سالن را داشتند، قرائت شد، هیچ‌یک از برنامه‌های تدارک دیده شده از جمله نمایش طنز با موضوعیت یک نشست خبری، کلیپ باشگاه خبرنگاران در خصوص روز خبرنگار و حتی کلیپی با موضوعیت نقش رسانه در جلوگیری از سیر سقوطی باشگاه پاس همدان، به مرحله اجرا درنیامد.
متولیان برگزاری مراسم که از لحظات ابتدایی سعی در راضی نگه‌داشتن اعضای خانه مطبوعات برای سکوت و سرسپردن به خواسته‌های خود را داشتند، مدام وعده می‌دادند که همه برنامه‌های خانه مطبوعات به اجرا در خواهند آمد، چراکه آنها هم نمایشنامه تئاتر و هم هر دو کلیپ تهیه شده را قبلاً مشاهده و تأیید کرده بودند.
نخستین فردی که از فضای حاکم بر سالن گلایه رسمی خود را به معرض نمایش گذاشت، امام جمعه همدان بود که خیلی زود سالن را ترک کرد تا بیشتر شاهد توهین به این قشر مظلوم و فرهیخته جامعه نباشد.
وقتی نوبت به سخنرانی استاندار رسید، تا وی لب به سخن گشود و صحبت‌های ابتدایی خود را آغاز کرد با انتقادات خبرنگاران و معترضان در خصوص مسائل و مشکلات مختلف آنها از جمله فضای بد برگزاری مراسم مواجه شد و آنجا بود که وی وعده برگزاری مراسمی با شکوه و جلوه خاص در فاصله بسیار کم نسبت به روز خبرنگار را به مهمانان داد و گفت که تمام برنامه‌های اجرا نشده خانه مطبوعات در آن مراسم به اجرا در خواهند آمد.
در همین حین و در بین یادداشت‌هایی که به دست استاندار می‌رسید، یادداشتی با مضمون درخواست از وی جهت صدور دستور پخش کلیپ مربوط به سقوط پاس نیز وجود داشت که وی بلافاصله پس از مطالعه آن نامه، شروع به دفاع از عملکرد خود در خصوص پاس کرد و در مورد بخش بخش کلیپ پخش نشده، توضیح داد تا مشخص شود علت عدم پخش کلیپی که قبلاً توسط ارشاد تأیید شده بود، چه بوده است.
امروز و با گذشت بیش از سه ماه از آن تاریخ، با وجود عده‌های داده شده نه هدیه‌ای از سوی استانداری به خبرنگاران پرداخت شده و نه از برگزاری مراسم مجدد خبری شده است تا روند اجرایی نشدن وعده‌ها بیشتر از پیش بر اصحاب رسانه مشخص شود.
البته این روزها اکثر مسئولان خود را انتقادپذیر معرفی کرده و با صراحت عنوان می‌دارند که از انتقادات استقبال خواهند کرد اما وقتی در یک جمع، انتقادی منطقی و بجا از آنها منتشر می‌شود، در عین ظاهر خونسردی که از خود به نمایش می‌گذارند در برابر آن جبهه‌گیری می‌کنند.
وعده‌درمانی در این شرایط یکی از بهترین راه‌هایی است که مسئولان برای فرار از فشارهای وارده در پیش می‌گیرند، حل مشکل مسکن خبرنگاران از جمله مجردین، برگزاری مراسم در جایی مناسب‌تر و حتی پرداخت هدیه روز خبرنگار مطابق با سایر استان‌ها که در شأن جامعه خبری استان باشد، از جمله وعده‌هایی بود که در این مراسم داده شد که هیچ‌یک عملی نشد.
به امید روزی که مسئولان عادت وعده دادن را ترک کنند، یا اگر وعده‌ای می‌دهند به دنبال عملی کردن وعده‌ها نیز باشند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول