اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش انوار الهی عرفانی امام سجاد محقق شد؛

قرائت قصیده‌ای در وصف امام حسین توسط شاعر اهل سنت لبنانی

خبرگزاری فارس: شیخ عبدالقادر نویسنده و شاعر اهل سنت کشور لبنان در همایش انوار الهی عرفانی امام سجاد (ع) قصیده‌ای نسبتا بلند را در وصف امام حسین (ع) قرائت کرد.

قرائت قصیده‌ای در وصف امام حسین توسط شاعر اهل سنت لبنانی
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شیخ عبدالقادر از علمای اهل سنت کشور لبنان که تاکنون چند کتاب پیرامون سیره امام سجاد (ع) را به رشته تحریر درآورده است، یکی از مهمانان ویژه نخستین همایش ملی انوار عرفانی اخلاقی امام سجاد (ع) بود که در بخش پایانی این همایش به سخنرانی پرداخت.
نکته قالب توجه پیرامون این عالم و نویسنده اهل سنت لبنانی این بود که در پایان سخنان خود اقدام به قرائت قصیده‌ای بلند در وصف امام سوم شیعیان کرد.
همچنین این نویسنده و شاعر اهل سنت لبنان در سخنان خود با بیان اینکه تفکر امام سجاد (ع) در طول تاریخ نقش بسزایی در اتحاد فرقه‌های اسلامی داشته است، گفت: اگر فردی می‌خواهد شیعه و سنی واقعی باشد باید از امام سجاد (ع) الگو بگیرد.
وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های فراوان امام سجاد (ع) در راه ایجاد وحدت میان مسلمانان، عنوان کرد: امروز دشمنان می‌خواهند میان مسلمانان تفرقه ایجاد کنند اما خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی ایران همواره در راستای ایجاد وحدت میان مسلمانان گام برداشته است.
این عالم لبنانی ادامه داد: امام سجاد (ع) فردی بود که انوار نبوت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در رفتار او مشاهده می‌شد و ایشان در واقع وارث پیامبر عزیز اسلام هستند.
عبدالقادر اظهار داشت: حتی اسارت امام سجاد (ع) مانع نرساندن پیام حقانیت اهل بیت توسط این امام بزرگوار نشد و به اعتراف تمامی مذاهب اسلامی امام سجاد (ع) تعبیر روح واقعی سنت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) است.
این نویسنده و شاعر اهل سنت لبنانی افزود: امام سجاد (ع) در مواردی همچون نماز و حج الگوی عملی است و اگر فردی می‌خواهد شیعه و سنی واقعی باشد باید از امام سجاد (ع) الگوبرداری کند.
در بخش بین‌الملل همایش یک روزه بین المللی انوار عرفانی، اخلاقی امام سجاد (ع) که 30 آذر ماه مصادف با 25 محرم‌الحرام در بندرعباس برگزار شد همچنین دکتر احسان صادق از علمای شیعه و استاد دانشگاه سلطان قابوس و دکتر میشل کعدی عالم مسیحی از لبنان علاوه بر شیخ عبدالقادر به ارائه مقالات خود پرداختند.
راه‌اندازی سایت همایش امام سجاد (ع)، خوانش و پخش پیام مراجع عظام جوادی آملی و علوی گرگانی در مورد همایش، توزیع 15 هزار جلد کتاب "شوق دیدار" در مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز علمی، نامگذاری میدانی در شهر بندرعباس به نام امام سجاد (ع)، ارائه مقالات برتر توسط پژوهشگران، حضور بیش از 200 نفر از علمای اهل سنت و ... از مهم‌ترین برنامه‌های همایش مذکور است.
همچنین به گفته مسئولان علاوه بر بندرعباس به صورت همزمان در شهرهای میناب، رودان، حاجی‌آباد نیز برنامه‌های مختلفی پیرامون همایش یاد شده اجرایی شده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول