اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی:

صحیفه سجادیه مخزن‌الاسراری است که از آن غافل مانده‌ایم

خبرگزاری فارس:‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: صحیفه سجادیه مخزن‌الاسراری است که از آن غافل مانده‌ایم و کمتر توجهی به آن شده در حالیکه این کتاب ارزشمند در شکل‌گیری مکتب عرفان اسلامی نقش ارزنده‌ای را ایفا کرده است.

صحیفه سجادیه مخزن‌الاسراری است که از آن غافل مانده‌ایم
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد مطهری‌فر بعد از ظهر امروز به مناسبت نزدیک شدن به زمان برگزاری نخستین همایش ملی انوار عرفانی، اخلاقی امام سجاد (ع) در هرمزگان در جمع اعضای کمیته اطلاع‌رسانی این همایش اظهار داشت: عطوفت و مهربانی، عبادت زیاد، کمک به فقرا و نیازمندان و توجه به علم، سیره اخلاقی و تربیتی امام سجاد (ع) است.
وی افزود: صحیفه سجادیه شامل 54 دعاست که هر کدام به طور ویژه به مسائل تربیتی می‌پردازد و به مسائل مهم و واقعی زندگی بشری اشاره کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی صحیفه سجادیه را الگویی بسیار مناسب برای نسل امروز بشری دانست و ادامه داد: این کتاب ارزشمند دارای سلسله مسائل اخلاقی، تربیتی، فلسفی و ... است که می‌تواند پایه و اساس زندگی بشر به عنوان مجموعه‌ای از قوانین باشد.
مطهری‌فر تاکید کرد: صحیفه سجادیه مخزن الاسراری که از آن غافل مانده‌ایم و کمتر توجهی به آن شده در حالیکه این کتاب ارزشمند در شکل‌گیری مکتب عرفان اسلامی نقش ارزنده‌ای را ایفا کرده است.
وی افزود: پس از قیام امام حسین (ع) و فضای جدیدی که شکل گرفته بود، صحیفه سجادیه در عرفان‌های اسلامی والاترین نقش را داشته لذا از این اقیانوس عظیم غافل مانده‌ایم.
مطهری‌فر بیان کرد: بعد از سال‌ها که انسان مدرن خود را بالغ و بی‌نیاز از دین و معنویت تصور می‌کرد امروزه به باورهای خرافی و مضحکی علاقه‌مند شده که نه تنها علوم پیشرفته معاصر بلکه عقل سالم هم آن را تایید نمی‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیاری از بزرگان اهل سنت محضر امام سجاد (ع) را درک کرده‌اند و بر اخلاق و عرفان واقعی او صحه گذاشته‌اند، یادآور شد: عرفان به معنای متداول هیچ مشکلی را به خودی خود ایجاد نمی‌کند اما عده‌ای از آن عرفان سو‌ءاستفاده می‌کنند و به دنبال فریب جامه به ویژه جوانان هستند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول