اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شهرری:

غربت و گمنامی صحیفه سجادیه به وضوح مشاهده می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرری گفت: غربت و گمنامی صحیفه سجادیه که خواهر قرآن کریم نیز است در بین شیعیان به وضوح مشاهده می‌شود.

غربت و گمنامی صحیفه سجادیه به وضوح مشاهده می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی در خطبه‌های نماز جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: دهه سوم ماه محرم‌الحرام مهم‌تر از دو دهه ابتدایی این ماه است.
امام جمعه موقت شهرری افزود: در این دهه نیز باید مجالس عزاداری بپا شود و بهتر این است در این دهه از ماه محرم صحیفه سجادیه در مجالس زنده نگه داشته شود و سخنرانان اهمیت جایگاه این کتاب را برای مردم تبیین کنند.
وی با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد (ع) عنوان کرد:‌ صحیفه سجادیه یکی از ماندگارترین و گران‌سنگ‌ترین روایات امام سجاد (ع) است.
حجت‌الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: غربت و گمنامی این کتاب بزرگ که خواهر قرآن کریم نیز است در بین شیعیان به وضوح مشاهده می‌شود. متأسفانه صحیفه سجادیه هیچ جایگاهی در آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور ندارد و حتی در حوزه‌های علمیه نیز غریب است و آنچنان که شیعیان باید جایگاه این کتاب را بدانند به این کتاب ارزشمند ارج نمی‌نهند.
وی در ادامه با اشاره به حماسه غرورآفرین ۹ دی عنوان کرد: حماسه ۹ دی حماسه ملتی بزرگ برای ایستادگی و حمایت قاطع از ولایت مطلقه فقیه بود.
امام جمعه موقت شهرری در ارتباط با نقش مردم انقلابی ایران اسلامی در حماسه ۹ دی خاطرنشان کرد: مردم غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی در این حماسه همان نقش مؤمنان را داشتند که با حضورشان فتنه‌های دشمنان را خاموش و به یأس تبدیل کردند حماسه مردم انقلابی در ۹ دی ۸۸ درمان درد و بیماری‌های برخی از خواص و نخبگان سبب شد.
وی در ادامه تأکید کرد: برخی خواص و نخبگان بر اثر دنیاطلبی به غفلت و بی‌تفاوتی، بی‌رغبتی و سکوت نسبت به ارزش‌های انقلاب دچار شده بودند اما حماسه بزرگ و غرورآفرین ۹ دی درمان همه این دردها بود.
امام جمعه موقت شهرری با بیان اینکه ۹ دی جان تازه‌ای در انقلاب اسلامی ایران به وجود آورد اظهار داشت: مردم انقلابی ایران اسلامی با حضور ۴۰ میلیونی‌شان در ۹ دی ۸۸ مشت محکم دیگری بر دهان بیگانگان و دشمنان انقلاب اسلامی زدند. حضور پرشور مردم انقلابی ایران در ۹ دی کودتای فرهنگی، اجتماعی و نظامی دشمنان را به طور کامل خنثی کرد.
وی در ادامه در ارتباط نقش اعتقادات مذهبی به ویژه حماسه عاشورا در حماسه ۹ دی عنوان کرد:‌ فرهنگ عاشورا و اعتقادات مذهبی سبب خلق حماسه‌ای مردمی در ایران شد. در عاشورای سال ۸۸ دشمنان داخلی و خارجی با توهین به فرهنگ عاشورا به مقابله به اساس دین پرداختند اما مردم انقلابی ایران هدف آنان را ناکام گذاشتند و اعتقادات مردم نقش قابل قبولی در ممانعت از پیشروی دشمن داشت و مردم با حضور در این حماسه بزرگ و غرور‌آفرین این مهم را به رخ جهانیان کشیدند.
امام جمعه موقت شهرری در پایان با اشاره به تجاوز هواپیمای جاسوسی آمریکا به تمامیت ارضی کشورمان اظهارات متناقض و متغیر مقامات آمریکایی را مورد بررسی قرار داد و تصریح کرد: اگر بنا باشد بگویند این هواپیما سقوط کرد یا اشتباهی وارد فضای انقلاب اسلامی ایران شده است باید عذرخواهی کنند و بگویند اشتباه شده است. هواپیمایی که قابلیت‌های فراوانی در زمینه جاسوسی از جمله توانایی دریافت اطلاعات نظیر بو، صدا و شنود مکالمات تلفنی و ارسال همزمان به آمریکا را دارد باید مقامات آمریکایی از ورود آن به مرزهای هوایی ایران عذرخواهی کنند چراکه ورود اینچنین هواپیمایی به حریم کشور ممنوع و جرم است و در موضوع این هواپیما به طور همزمان جاسوسی هم مطرح است و جرم آن مسلم بوده است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول