اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اروندکنار:

صحیفه سجادیه بیان اندیشه‌های غنی اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اروندکنار گفت: صحیفه سجادیه بیان اندیشه‌های غنی اسلام با زبان دعا و نیایش است.

صحیفه سجادیه بیان اندیشه‌های غنی اسلام است
حجت‌الاسلام سید مجید شرفی امروز به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: امام‌سجاد (ع) با زبان نیایش و دعا اندیشه‌های ناب و غنی دین اسلام را در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اخلاقی و سیاسی در قالب کتاب خود با نام صحیفه سجادیه برای مردم بیان کرده‌ است.
وی افزود: صحیفه سجادیه اگر چه سراسر به زبان دعا و نیایش نگاشته شده‌ و تمام مطالب آن راز و نیاز با پروردگار است اما تأمل در مفاهیم ژرف و عمیق آن نشان می‌دهد که این دعاها فراتر از یک مناجات معمولی است و به عنوان یک کتاب راهنما برای شیعیان به شمار می‌رود.
امام جمعه اروندکنار درخصوص ویژگی‌های آن امام خاطرنشان کرد: عفو و گذشت و جوانمردی آن حضرت، قلب‌های بسیاری را مجذوب وی کرده بود و محبوبیت او که ناشی از کرامات اخلاقی، ادب و رفتار شایسته و کمالات الهی بود حتی برخی از خلفای اموی را نیز به اعتراف به این ویژگی‌ها وامی‌داشت.
شرفی با اشاره به حضور لازم و حیاتی امام سجاد (ع) در دوران بعد از واقعه کربلا در کنار خاندان اهل‌بیت (ع) تصریح کرد: آن امام بزرگوار که در زمان وقوع واقعه کربلا در حال جسمانی مساعدی به سر نمی‌برد پس از آن و با حضور در مجالس سخنرانی‌های یزید به افشاگری درمورد جنایات وی و مظلومیت اهل بیت (ع) می‌پرداخت و ماهیت نظام ستمگر یزید را برای همگان آشکار می‌کرد.
وی ادامه داد: محور تبلیغات کاروان اسیران معرفی ارزش‌های دینی، نکوهش مردمی که عکس‌العملی درباره جنایات و ستم‌های امویان از خود بروز ندادند، افشای جنایات بنی‌امیه، حمایت از قیام حسینی و جلوگیری از تحریف واقعه عاشورا بود.
امام جمعه اروندکنار تصریح کرد: نقش و عملکرد امام سجاد (ع) در رساندن پیام نهضت حسینی (ع) نقشی بی‌همتاست و درحقیقت، این امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بودند که در سخت‌ترین و حساس‌ترین شرایط و در فضای خفقان‌آور بی سابقه در تاریخ اسلام، هوشمندانه بار این رسالت را بر دوش کشیدند.
شرفی افزود: سخنان و سیره امام سجاد (ع) در فرصت‌های مختلف پس از حادثه عاشورا، نشان از حکمت و دوراندیشی آن امام بزرگوار دارد.
وی در پایان با اشاره به مهم‌ترین اقدامات امام سجاد (ع) اظهار داشت: تداوم‌بخشی و تفسیر درست حادثه عاشورا و جلوگیری از تحریف آن، نشر معارف قرآن و فرهنگ اسلام در قالب دعا و نیایش و هدایت اندیشمندان و فقهای جامعه اسلامی از برجسته‌ترین اقدامات امام زین‌العابدین (ع) بوده‌است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول