اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

بیمارستان‌های فاروج و آشخانه آماده بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بیمارستان‌های فاروج و آشخانه هم اکنون آماده بهره‌برداری شده‌اند.

بیمارستان‌های فاروج و آشخانه آماده بهره‌برداری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، محمدرضا مجدی در جمع کارکنان معاونت درمان اظهار داشت: احداث بیمارستان 200 تختخوابی در شهرستان شیروان و بیمارستان 280 تختخوابی بجنورد نیز از سال 89 آغاز شده است.
وی با اشاره به پیگیری‌ها برای تبدیل بیمارستان در دست ساخت بجنورد به 320 تختخوابی افزود: این موضوع هم اکنون از طریق وزارت بهداشت و درمان در حال پیگیری است.
مجدی همچنین از افزایش تعداد پایگاه های اورژانس 115 در استان خبر داد و تصریح کرد: در طول این مدت این پایگاه‌ها از 16 به 28 پایگاه رسیده است.
وی گفت: در طول این مدت همچنین 23 دستگاه آمبولانس به حوزه بهداشت و درمان خراسان شمالی  اختصاص و وارد استان شده که با احتساب 31 دستگاهی که پیش از این در استان موجود بوده است هم اکنون شاهد خدمت رسانی توسط  54 دستگاه آمبولانس در این منطقه از کشور هستیم.
قائم مقام وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در خراسان شمالی یکی از موضوعات مهم در این حوزه به ویژه در بیمارستان‌ها را وجود خطر زباله های عفونی عنوان کرد و افزود: دفع صحیح این زباله‌ها را به عنوان اولویت مد نظر قرار داده و تمام بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه مجهز به دستگاه با سیستم اتوکلاو بی خطر ساز زباله های عفونی و تبدیل آن به زباله های معمولی و دفع بی ضرر آن شده‌اند.
وی راه اندازی سیستم HIS بیمارستانی، در بیمارستان‌های استان را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: در این رابطه عمده کار در بیمارستان‌های شهرستان بجنورد صورت پذیرفته و این موضوع  در شهرستان اسفراین نیز در حال انجام است و پس از آن نیز شاهد استقرار این سیستم در دیگر شهرستان‌ها و بهبود کیفی و کمی کارها خواهیم بود.
مجدی افزایش مراکز درمانی اعتیاد از 50 واحد در سال 88 به 78 واحد در حال حاضر، کاهش مرگ و میر نوزادان از 14.9 به ازای هر یک‌هزار تولد در سال 88 به 10.8 به همین نسبت در سال 89 و نیز کاهش مرگ و میر شیرخواران از 22.6  به ازای هر یک‌هزار تولد به 17.3 در سال کنونی خبر داد.
وی همچنین از عدم افزایش مرگ و میر مادران در سال 89 نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:  تعداد 5 مورد فوت مادر در سال 88 داشتیم که خوشبختانه این تعداد تا پایان سال 89 افزایش نیافته است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول