اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

بیمارستان آبیک جوابگوی نیاز مردم این شهر نیست

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: ما به وزیر بهداشت نامه نوشته‌ایم که حق مردم آبیک نیست که یک شهر 100 هزار نفر جمعیت داشته باشد و یک بیمارستانی با 32 تخت در آن احداث شود.

بیمارستان آبیک جوابگوی نیاز مردم این شهر نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی اکبر زینالو در بازدید از انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین و در نشست با مدیرکل این انجمن بیان کرد: یکی از وظایف NGOها در کنار مردم و مسئولان بودن است؛ انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان یکی از انجمن‌هایی است که به درستی به عنوان موسسه مردم نهاد کار خود را انجام می‌دهد.
وی ادامه داد: وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که پراکندگی خدمات در استان بهتر شده و در آبیک، تاکستان و شهر الوند پوشش‌هایی داده شده است و در قزوین این بخش گسترش داده شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین اضافه کرد: در خصوص دستگاه‌های دیالیزی که وزارت بهداشت خریداری کرده بود و با سیستم بیمارستانی ما کار نمی‌کرد خوشبختانه این دستگاه‌ها در بوعلی جابه‌جا شد و دستگاه‌های جدید گرفته شد.
وی عنوان کرد: با وجود اینکه تعداد بیماران کلیوی افزایش می‌یابد، رضایتمندی، کیفیت و تقبل هزینه را افزایش داده و ان‌شاالله در برنامه داریم که بیمارستان ولایت (مینودر) قزوین که راه‌اندازی شد، دو دستگاه دیالیز برای بیماران گذاشته شود.
زینالو یادآور شد: البته دو دستگاهی که در بیمارستان ولایت خواهیم گذاشت برای بیماران اورژانسی است، برای نمونه فردی در اثر تصادف کلیه‌اش از کار افتاده است و یا عمل جراحی سنگین شده و کلیه از کار افتاده است که از این دستگاه‌ها استفاده خواهد شد.
وی توضیح داد: تلاش‌ها این است پوشش‌ها کامل شود و در حال حاضر نقطه ضعفمان، شهر الوند و بیمارستان رحیمیان است که به ما و فرماندار قول داده‌اند که آنجا را بسازند ولی این امر صورت نگرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین تأکید کرد: در واقع قدم‌ها به سمت ارائه خدمات مطلوب‌تر است و گسترش ICUها را داریم و در بیمارستان بوعلی نیز این بخش دارد 14 تخته می‌شود.
وی با اشاره به پایین بودن تعداد تخت بیمارستان آبیک نسبت به جمعیت این شهر اظهار کرد: در شهرستان آبیک، بیمارستانی که احداث شده بسیار کوچک است و بیمارستان 32 تختخوابی است که در واقع هشت تخت آن مربوط به اورژانس است که ما به وزیر نامه نوشته‌ایم که این حق مردم نیست که یک شهر 100 هزار نفر جمعیت داشته باشد و یک بیمارستانی با 24 تخت در آن احداث شود و ICU، بخش دیالیز و امکانات تصویربرداری نمی‌توانیم در آن بسازیم.
زینالو گفت: هشت تخت اورژانس بیمارستان آبیک را در مجموع تخت‌های این بیمارستان محاسبه کردند در صورتی که در هیچ جای کشور این امر صورت نمی‌گیرد البته این امر به نوعی به سود و ضرر مجموعه است که اگر تعداد تخت اورژانس محاسبه شود می‌توانند برای آن نیرو استخدام کنند و هزینه تخت داده و بیمه پول پرداخت می‌کند و این در صورتی خوب است که مجموعه بیمارستان و تعداد تخت آن درست دیده شده باشد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول