اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت نیروی انتظامی استان ایلام؛

نخستین جشنواره شهروند برگزیده در ایلام برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره شهروند برگزیده صبح امروز در آیینی به همت نیروی انتظامی استان ایلام برگزار شد.

نخستین جشنواره شهروند برگزیده در ایلام برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان ایلام صبح امروز در این جشنواره اظهار داشت: با تدابیر اندیشیده شده از سوی این دستگاه انتظامی امروز پنجشنبه 24 آذرماه جشنواره شهروند برگزیده در ایلام برپا شد.
علی‌ناصر درویشی افزود: رایزنی و جلسات لازم برای برپایی این جشنواره با کارشناسان و مسئولان امر در استان ایلام طی هفته‌های گذشته برپا شده است.
این فرمانده انتظامی اضافه کرد: در این‌ نشست‌ها شاخص‌های مختلفی برای شناخت شهروند برگزیده تعیین و مشخص شده است.
درویشی تصریح کرد: در استان ایلام 10 شهروند برگزیده مشخص شده و در جشنواره شهروند برگزیده معرفی می‌شوند.
معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان ایلام گفت: البته شاخصه مهم این شهروندان برقراری و حفظ نظم و امنیت در استان ایلام است.
وی ادامه داد: معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان ایلام مصمم است با برپایی این جشنواره زمینه توجه و عنایت شهروندان را به مسائل نظم و امنیت فراهم کند.
این فرمانده انتظامی اضافه کرد: افراد و گروه‌های اجتماعی به لحاظ ویژگی‌های روانشناختی با یکدیگر متفاوت هستند، میزان حساسیت افراد نسبت به موضوعات و مسائل اجتماعی یکسان نیست در هر جامعه همواره افرادی وجود دارند که بیش از سایرین نسبت به مسائل پیرامون خود حساسیت نشان می‌دهد. 
درویشی تصریح کرد: این افراد را می‌توان به عنوان نیروهای مثبت جامعه ارزیابی کرد که نقش مهمی در جامعه ایفا می‌کنند و عامل اصلی و تعیین کننده در سامانه‌های کنترل اجتماعی قلمداد می‌شوند.
معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان ایلام گفت: فعالیت چنین افرادی نباید در تسهیل ماموریت‌های نهادهای متولی حفظ نظم و امنیت عمومی نادیده گرفته شود.
وی ادامه داد: شناسایی و تشویق این افراد موثر در کنترل اجتماعی به شکل‌های مختلف از جمله برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و اجتماعی می‌تواند در تقویت فرهنگ ایثارگری و افزایش حساسیت جامعه موثر باشد.
وی افزود: رفع معضلات اجتماعی سبب فرهنگ‌سازی و افزایش احساس تعلق و همدردی و یگانگی را بین نهادها و سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی و امنیتی از یک سو و آحاد مردم از سوی دیگر فراهم می‌کند.  
این فرمانده انتظامی اضافه کرد: شهروند برگزیده فردی است که بر اساس مسئولیت بیشتر در قبال مربوط به شهروندان و یا مشکلات محله‌ای تلاش خود را معطوف به تقویت سرمایه اجتماعی امنیت پایدار می‌کند.
درویشی تصریح کرد: جشنواره شهروند برگزیده نیز در اجرای دستورالعمل اجرایی صادره از فرماندهی ناجا با اهداف مختلفی در استان ایلام همانند سراسر کشور اجرایی شده است.
در پایان از 10 شهروند برگزیده ایلامی با اهدای لوح یادبود تجلیل به عمل آمد.
در جشنواره شهروندان برگزیده استان ایلام از بهروز سپیدنامه شاعر و پژوهشگر ایلامی، درویش‌عباس فرهادیان عضو شورای شهر ایلام، خانواده شهید الوان بارانی، ستوان یکم حسین بازیار، ستوان دوم فرزاد ویسی، مهدی نظری، کافیه شریفی و حسن شکری به عنوان شهروند برگزیده انتخاب و با اهدا لوح تجلیل شدند.
همچنین از محمدعلی قاسمی و علی فیض‌الهی به عنوان داوران این بخش با اهدای لوح یادبود تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
‌انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول