اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل قطارشهری اهواز:

نفت و تاسیسات زیرزمینی موانع پروژه مترو اهواز است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان قطارشهری اهواز، تاسیسات شهری زیرزمینی به ویژه خطوط لوله نفت را از مهم‌ترین عوامل تاخیر در اجرای پروژه قطارشهری اهواز عنوان کرد.

نفت و تاسیسات زیرزمینی موانع پروژه مترو اهواز است
عباس هلاکویی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: تاسیسات شهری زیرزمینی در تمام شهر‌ها عامل تاخیر در اجرای پروژه‌های قطارشهری است، اما در اهواز خطوط لوله نفت نیز مزید بر علت شده است.
به گفته وی، بخش عمده تاخیر در اجرای ایستگاه‌ها ناشی از جابه جایی تاسیسات زیرزمینی است که در برنامه زمانبندی پیش بینی نشده است یا بیش از حد انتظار طول می‌کشد.
وی افزود: خطوط لوله آب و فاضلاب، مخابرات، گاز و نفت و جابه جایی این خطوط تاخیر زیادی در پروژه متروی اهواز ایجاد کرده است.
هلاکویی اظهار داشت: به طور مثال ایستگاه سه راه فروردین در گلستان به دلیل وجود خط لوله آب یک سال معطل ماند. در خیابان نادری و ایستگاه چهارشیر نیز این مشکلات مطرح بود، به طوری که در بعضی ایستگاه‌ها ناچار به تغییر مسیر شدیم از جمله مجبور شدیم محل ایستگاه چهارشیر را تغییر دهیم.
این مقام مسئول افزود: در ایستگاه دروازه بیش از ۱۲ خط لوله قدیمی و بدون استفاده نفت جابه جا شد.
وی با اشاره به مشکل ایستگاه سه راه فرودگاه به دلیل وجود خطوط لوله نفت اظهار داشت: در این ایستگاه با وجودی که فاصله مطمئن یعنی حدود هفت متر از خطوط لوله نفت رعایت شده اما دو ماه است که معطل جواب شرکت نفت برای گذر از این محل و حفاری هستیم.
هلاکویی تصریح کرد: با وجودی که حفاری مترو تا چند روز آینده به نخستین لوله نفت می‌رسد اما شرکت مناطق نفتخیز جنوب برای پاسخگویی و انجام تمهیدات بهانه می‌آورد.
مدیرعامل قطارشهری اهواز همچنین از تغییرات ترافیکی در سه راه فرودگاه و دروازه (میدان خلیج فارس) در آینده نزدیک خبر داد و افزود: به منظور احداث دسترسی‌های ایستگاه‌ها، دیواره‌های مترو جابه جا و مسیر حرکت خودرو‌ها تغییر خواهد کرد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول