اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه ‌و شهرسازی خبر داد:

احداث 305 کیلومتر مترو برای شهرهای جدید کشور

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه ‌و شهرسازی گفت: 305 کیلومتر مترو برای 10 شهر جدید کشور با اعتبار 1.5 میلیارد یورویی ارزی و یک‌هزار میلیارد تومانی احداث می‌شود.

احداث 305 کیلومتر مترو برای شهرهای جدید کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جمشید نورصالحی ظهر امروز در آیین آغاز به کار عملیات اجرایی فاز نخست پروژه متروی اصفهان ـ بهارستان با بیان اینکه ایده تاسیس شهرهای جدید از سال 1360 که بار تراکمی روی شهرهای بزرگ کشور افزایش یافت، شکل گرفت، اظهار کرد: سیاست‌گذاران شهرسازی کشور که با مشکل توسعه کلانشهرها و کمبود زمین روبه‌رو بودند دو ایده دیگر را در این راستا اجرایی کردند.
وی نوسازی بافت‌های فرسوده و توسعه منفصل در قالب شهرهای جدید را دو راه‌ حل به این منظور عنوان کرد و افزود: در نوسازی بافت‌های فرسوده قوانین و سیاست‌هایی وضع شد اما آن‌گونه که باید این طرح رضایت‌بخش نبوده است.
معاون وزیر راه ‌و شهرسازی تصریح کرد: ایجاد شهرهای جدید از راهکارهای مطلوبی بود که به اسکان مناسب و توزیع متناسب جمعیت در کشور کمک کرد.
وی با اشاره به اینکه در طول 20 سال از عمر شهرهای جدید در کشور حدود 24 شهر جدید مکان‌یابی شده است و 20 شهر در دست مطالعه است، گفت: 17 شهر جدید هم‌اکنون در کشور احداث شده است.
نورصالحی تصریح کرد: شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی از پیش از انقلاب اسلامی ایده تاسیس آنها ایجاد شده بود که با این سابقه شهرهای جدید اصفهان یکی از باقدمت‌ترین شهرهای جدید کشور به شمار می‌روند.
وی با بیان اینکه در سال 1380 قانونی به تصویب رسید که بر‌‌اساس آن تمام دستگاه‌های اجرایی کشور مکلف شدند به شهرهای جدید کشور خدمات ارائه دهند، گفت: وزارت راه و شهرسازی نیز تا جایی که امکان داشته باشد از اعتبارات خود برای توسعه شهرهای جدید استفاده می‌کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به حمل و نقل به عنوان یکی از پرنیازترین خواسته‌های مردم اشاره کرد و افزود: در سال 1388 ردیف بودجه‌ای به صورت سالانه برای متروی شهرهای جدید در نظر گرفته شد که بیشتر این امکان با پیگیری نمایندگان استان اصفهان اجرایی شد.
وی بیان کرد: نخستین شهرهایی که در بین یک‌هزار و 200 شهر دارای ردیف بودجه شدند، شهرهای جدید بهارستان و فولادشهر در اصفهان و پرند در تهران بودند.
نورصالحی تصریح کرد: در سال گذشته 17 میلیارد تومان ردیف اعتباری برای بهارستان در نظر گرفته شد که اجرایی نشد اما ردیف بودجه این شهرها به صورت استانی اختصاص می‌یابد که انتظار داریم این اعتبار از سوی استان‌ها جذب شود.
وی با بیان اینکه در بودجه 91 کل کشور درصدد هستیم برای استان‌های خراسان رضوی، فارس و آذربایجان هم اعتباری برای مترو اختصاص یابد، افزود: 305 کیلومتر مترو برای 10 شهر جدید کشور و 1.5میلیارد یورو اعتبار ارزی و یک‌هزار میلیارد تومان برای این منظور مشخص شده است.
معاون وزیر راه‌ و شهرسازی ادامه داد: پروژه مترو بهارستان به طول 14 کیلومتر در مدت زمان 18 ماه و با اعتبار 100 میلیون یورویی ارزی و حدود 70 میلیارد تومان ریالی عملیات اجرایی آن امروز آغاز می‌شود که ضروری است نمایندگان و مدیران استانی هم از اجرایی شدن آن حمایت کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول