اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزه:

احیای روستاهای متروکه اولویت امور باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار فیروزه گفت: پس از گذشت ده سال از متروکه شدن روستا جازند، با ایجاد زیرساخت‌های لازم زمینه مهاجرت معکوس به این روستا فراهم شد،

احیای روستاهای متروکه اولویت امور باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدرضا حاجی‌زاده به احیای روستای جازندر از توابع بخش طاغنکوه در قالب این هدف اشاره کرد.
وی افزود: پس از گذشت ده سال از متروکه شدن این روستا، با ایجاد زیرساخت‌های لازم زمینه مهاجرت معکوس به روستا فراهم شد، به طوریکه که در حال حاضر این روستا با وجود نزدیک به هزار و 200 راس دام سبک، 200 راس دام سنگین و پنج هکتار باغ گردو در زمره روستاهای فعال بخش قرار دارد.
وی از همکاری شرکت برق و بنیاد مسکن برای برق‌رسانی و ساخت منازل مقاوم روستایی خبر داد و اضافه کرد: با فراهم شدن امکان پرورش قارچ برای 30 نفر از اهالی روستا، شغل ثابت و پایدار ایجاد شده است.
فرماندار فیروزه با بیان اینکه روستاهای شورورز و شورگز نیز با پدیده مهاجرت معکوس مواجهه شده‌اند، ابراز امیدواری کرد: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سبب ارتقای سطح آبادانی روستاها و رفاه هرچه بیشتر روستاییان به عنوان مهم‌ترین قشر مولد شهرستان شود.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول