اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال صورت گرفت؛

جذب 49 میلیون تومان کمک حامیان ایتام در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فردوس از جذب بیش از 49 میلیون و 990 هزار تومان کمک نقدی توسط حامیان طرح ایتام در این شهرستان خبر داد.

جذب 49 میلیون تومان کمک حامیان ایتام در فردوس
علیرضا پاکدل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: در سال گذشته 46 میلیون و 500 هزار تومان کمک نقدی و یک میلیون و 500 هزار تومان کمک غیرنقدی در طول سال از سوی حامیان ایتام جمع‌آوری شد.
وی افزود: در شش ماه نخست سال جاری بیش از 490 میلیون و 990 هزارتومان توسط حامیان ایتام پرداخت شده که نسبت به سال گذشته از رشد بسیار بالایی برخوردار بوده است.
پاکدل تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 644 حامی بیش از 100 یتیم زیر پوشش کمیته امداد شهرستان فردوس را مورد حمایت خود قرار داده‌اند که تعداد 474 نفر از حامیان، بومی منطقه و تعداد 60 نفر نیز ساکن تهران هستند.
رئیس کمیته امداد فردوس یادآور شد: هر یتیم از یک تا 10 حامی دارد و مبلغی که به ایتام کمک می‌شود نیز متفاوت است چرا که هر حامی می‌تواند به هر اندازه که بخواهد به ایتام کمک کند.
وی گفت: حامی با داشتن شناسه 11 رقمی، در هر کجای کشور قادر به پرداخت کمک نقدی خود و واریز آن به حساب طرح اکرام ایتام است و پس از واریز وجه، کمیته امداد مبلغ اختصاص یافته به هر یتیم را برداشت و به حساب وی پرداخت می‌کند.
پاکدل با اشاره به اینکه حامیان بیشتر کودکان و سادات را مورد توجه ویژه قرار می‌دهند، افزود: ایتام با رسیدن به سن ازدواج با مشکلات بیشتری روبه رو هستند از این رو حامیان باید از ایتام در سنین بالاتر نیز حمایت کنند.
رئیس کمیته امداد فردوس همچنین از اجرای طرح مفتاح‌الجنه در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این طرح با هدف همدلی و دلجویی از خانواده‌های محروم و نیازمند توسط امداد و مسئولان ادارات اجرا می‌شود.
وی احیای ارزش دینی همنشینی با فقرا، تکریم فقرا و نیازمندان، ایجاد حس همدلی بین اقشار مختلف جامعه و تقویت روابط عاطفی با خانواده‌های محروم به ویژه فرزندان را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.
پاکدل گفت: مسئولان ادارات پس از حضور در جمع خانواده‌های محروم و شنیدن صحبت‌ها و مشاهده مشکلات آنان در راستای برطرف کردن نیازها و احتیاجات آنان تلاش می‌کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول