اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد:

10 میلیون نفر از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی و موسسات عام‌المنفعه کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در حال حاضر بیش از 10 میلیون نفر از جمعیت کشور از خدمات مستمر و غیرمستمر این نهاد مقدس استفاده می‌کنند.

10 میلیون نفر از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،‌ شریف روحانی بعد از ظهر امروز در گردهمایی مسئولان و رابطان توسعه مشارکت‌های مردمی استان که در اردوگاه امام علی (ع) در سنندج برگزار شد، اظهارداشت: 4 میلیون و 500 هزار نفر از مددجویان این نهاد مقدس به صورت مستمر و بیش از 5 میلیون نفر از آنان به شکل غیرمستمر و تک خدمتی از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.
به گفته وی، یک‌میلیون و 900 هزار نفر از 4.5 میلیون نفر مددجویان مستمر کمیته امداد امام (ره) را خانوارهای بی‌سرپرست تشکیل می‌دهند.
مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی و موسسات عام‌المنفعه کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش را از مهم‌ترین اهداف امداد عنوان کرد و ادامه داد: رساندن خانواده‌های ضعیف و مستضعف به حد متوسط جامعه با ایجاد اشتغال از مهم‌ترین اهداف این نهاد مقدس است که در سراسر کشور دنبال می‌شود.
به گفته وی، نیاز خوراک و پوشاک دیروز نیازمندان و جامعه هدف این سازمان امروز به مسکن، اشتغال و غیره تبدیل شده که خوشبختانه کمیته امداد(ره) در راستای ارائه این خدمات نیز به بهترین شکل عمل کرده است.
این مقام مسئول خدمات کمیته امداد را هدفدار و برای رفع محرومیت خواند و گفت: کمیته امداد برای رفع محرومیت در کشور حرکتی زیربنایی در جامعه آغاز کرده است.
روحانی تصریح کرد: در دهه چهارم انقلاب اسلامی و تشکیل کمیته امداد امام (ره) با توجه به اینکه این دهه با عنوان عدالت، رضایت و پیشرفت نامگذاری شده است رسالت و وظایف ما به عنوان خادمان و امدادگران این نهاد مقدس بسیار سنگین‌تر و حساس‌تر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: تحقق این شعار با توجه به جامعه هدف کمیته امداد، نیازمند ارائه برنامه‌ریزی‌های مهم و اجرای آن به بهترین شکل ممکن است که این نیاز به وجود نیروهای متخصص و آموزش دیده را در بدنه نهاد دو چندان می‌کند.
مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی و موسسات عام‌المنفعه کمیته امداد امام خمینی(ره) یادآور شد: در مبانی اعتقادی حکومت‌های اسلامی بحث خدمات‌رسانی و امداد در متن حکومت‌ها قرار دارد و جزو اصول اصلی آنها به شمار می‌رود.
به گفته روحانی، با توجه به اهمیت این موضوع نخستین نهادی که امام(ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فرمان تشکیل آن را دادند کمیته امداد بود که این نشان از جایگاه این نهاد مقدس در بحث خدمات‌رسانی است.
وی به نقش فعالان حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد اشاره کرد و افزود: تبیین اهداف کمیته امداد(ره)، بیان و شناساندن خدمات ارزنده آن و تلاش در راستای تقویت مشارکت‌های مردمی از طریق کارگزاران این معاونت بروز و ظهور پیدا می‌کند.
مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی و موسسات عام‌المنفعه کمیته امداد امام خمینی(ره) توسعه ارزش‌ها و مبانی انسانی را از مهم‌ترین اهداف نظام‌های اسلامی برشمرد و گفت: برای تحقق این مهم وجود و اجرای یک سری مولفه‌ها در بدنه‌ نظام امری ضروری است.
وی تصریح کرد: اگر نتوانیم فلسفه نظام، تشکیل امداد و این امدادگری را به بهترین شکل در جامعه تبیین کنیم، تسخیر دل‌ها و قلب‌های مردم و خیرین برای مشارکت در برنامه‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.
روحانی افزود: باید این فرهنگ ارزشی و مبانی اصلی امداد را در جامعه تبیین کنیم تا شاهد رشد و توسعه بیش از پیش مشارکت‌های مردمی در بحث امداد و خدمات‌رسانی به محرومین باشیم.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول