اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال گلستان خبر داد:

رشد 3 درصدی ازدواج گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر‎کل ثبت احوال استان گلستان از رشد سه درصدی ازدواج و افزایش 10.4 درصدی طلاق نسبت به سال گذشته در استان خبر داد.

رشد 3 درصدی ازدواج گلستان
سیف الله ابوترابی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: براساس رخدادهای به ثبت رسیده در هشت ماهه ابتدای سال‎جاری 25 هزار و 779 ولادت، 12 هزار و 199 وفات، 17 هزار و 647 ازدواج و هزار و 825 واقعه طلاق در این استان به ثبت رسیده است.
وی تصریح کرد: این آمارها در مدت مشابه سال قبل در استان به ترتیب، 24 هزار و 610 ولادت، پنج هزار و 451 وفات، 17 هزار و 153 ازدواج و هزار و 653 طلاق بوده است.
وی به بیشترین فراوانی نام‎های انتخاب شده پسران و دختران گلستانی در سال‎جاری اشاره کرد و افزود: امیر‌علی، محمد‌طاها، محمد، ابوالفضل، امیرحسین، محمد‎‎امین، امیر‌محمد، علی، محمد‌رضا و یاسین جزء 10 نام برگزیده برای پسران و نام‎های فاطمه، زهرا، فاطمه‎زهرا، ستایش، اسما، نازنین‎زهرا، مائده، حسنا، حدیثه و نیایش جزء 10 نام برگزیده شده خانواده‎ها برای فرزندان‎شان بوده است.
مدیرکل ثبت احوال استان گلستان بیان داشت: در سال‎جاری، تعداد شناسنامه‎های صادره شده به عدد 44 هزار و 912 مورد رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 20 درصدی داشته است.
ابوترابی یادآور شد: بیشترین رشد در صدور شناسنامه‌های تعویضی بزرگسالان بوده است که از رقم 10 هزار و 154 جلد به 16 هزار و 345 جلد افزایش یافته و تعداد شناسنامه‎های المثنی صادره نیز از دو هزار و 611 جلد به سه هزار و 100 جلد افزایش یافته است.
وی متذکر شد: در سال‎جاری تعداد 417 درخواست تغییر نام بوده که این تعداد نسبت به سال گذشته رشد چهار درصدی را نشان می‎دهد همچنین تعداد درخواست تغییر نام‌خانوادگی بررسی شده در سال‎جاری هزار و 533 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 22 درصد رشد داشته است.
مدیرکل ثبت احوال گلستان به میزان صدور کارت ملی اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای صدور کارت شناسایی ملی تاکنون تعداد یک میلیون و 328 هزار و 939 مورد درخواست کارت شناسایی ملی از مردم استان اخذ شده و بدین لحاظ تقریبا تمامی ساکنان واجد شرایط استان، از کارت شناسایی ملی بهره‌مند هستند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول