اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد:

تامین 60 تا 70 درصد سوخت واحدهای صنعتی در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: به طور متوسط 60 تا 70 درصد سوخت مورد نیاز واحدهای صنعتی استان زنجان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تامین می‌شود.

تامین 60 تا 70 درصد سوخت واحدهای صنعتی در زنجان
ابوتراب نظریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سوخت مورد استفاده در  بیشتر واحدهای صنعتی گازوئیل، نفت ـ گاز و مازوت است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر گازوئیل در دو نرخ آزاد و سهمیه‌ای به واحدها عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: نرخ گازوئیل سهمیه‌ای لیتری 150 تومان و نرخ گازوئیل آزاد لیتری 350 تومان است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه ماهانه 3 میلیون لیتر سهمیه نفت ـ گاز با نرخ 150 تومان به واحدهای تولیدی و صنعتی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت عرضه می‌شود، اضافه کرد: مابقی سوخت مورد نیاز واحدها به صورت آزاد تامین می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی که به شبکه‌های گاز متصل هستند، حق استفاده از سهمیه گازوئیل، نفت ـ گاز و مازوت را ندارند، ادامه داد: واحدهایی  که علمک گاز آن‌ها نصب شده باشد سهمیه سوخت آن‌ها توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قطع می‌شود.
نظریان تصریح کرد: واحدهای تولیدی یا صنعتی که در حال حاضر لوله کشی گاز در آ‌نها صورت گرفته ولی فعلا علمک در ورودی آن‌ها نصب نشده است، سهمیه سوخت به آن‌ها تعلق می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی یا صنعتی تمایلی به استفاده از سوخت گاز ندارند، خاطر نشان کرد: استفاده از گازوئیل برای این واحدها به صرفه‌تر از مصرف گاز است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر اینکه شهرک‌های صنعتی را مجاب به لوله‌کشی گاز و قرارداد با شرکت گاز به منظور استفاده از این نوع سوخت در واحدهای خود کرده‌اند، یادآور شد: با توجه به کمبود میزان سهمیه گازوئیل، نفت ـ گاز و مازوت در سازمان صنعت، معدن و تجارت و با هدف بهینه‌سازی سوخت در استان واحدهای تولیدی و صنعتی ترغیب به استفاده از گاز می‌شوند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول