اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ماهشهر در مجلس:

افزایش جرائم رانندگی تخلفات را کاهش نمی‌دهد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ماهشهر در مجلس گفت: افزایش جرائم رانندگی نمی‌تواند باعث کاهش تخلفات شود.

افزایش جرائم رانندگی تخلفات را کاهش نمی‌دهد
خلیل حیات‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار داشت: لایحه اخذ جرائم رانندگی تنها باعث افزایش نقدینگی مأموران نیروی انتظامی است و آمار منتشر شده از تأثیرات مثبت آن با واقعیت هم‌خوانی دارد.
وی افزود: این لایحه با حقوق بشر مغایرت دارد و اجرای آن علاوه بر ایجاد مشکلات متعدد برای مردم باعث تغییر ذهنیت آنها نسبت به مأموران نیروی انتظامی نیز خواهد شد.
نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس درخصوص نحوه مصرف مبالغ اخذ شده به عنوان جرائم رانندگی خاطرنشان کرد: این جرایم پس از واریز به خزانه در بخش آموزش، شهرسازی و پارکینگ‌سازی به کار گرفته می‌شوند.
حیات‌مقدم در ادامه تصریح کرد: افزایش مبالغ جریمه با میزان حقوق کارکنان نیروی انتظامی بی‌ارتباط است  و چنانچه در دستگاه نیروی انتظامی نشانه‌هایی از فساد مالی و اداری مشاهده شود این فساد با واریز جرائم به حساب مأموران برطرف نمی‌شود و باید به این موضوع به شکل ریشه‌ای پرداخته شود.
وی اضافه کرد: تعداد مأموران با وجدان و وظیفه‌شناسی که دارای سلامت کاری هستند و با حقوق پایین در حال ادامه فعالیتند، کم نیست.
نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس با تأکید بر تأثیر تذکر شفاهی در کاهش جرائم رانندگی تصریح کرد: چنانچه تذکرهای شفاهی را جایگزین برگه‌های جرائم کنیم فرهنگ صحیح رانندگی در مردم نهادینه خواهد شد و شاهد کاهش تخلفات خواهیم بود.
حیات‌مقدم در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب جاده‌های برون‌شهری و تأثیر این وضعیت در بروز حوادث جاده‌ای گفت: بیش از 90 درصد از حوادث و تصادفات جاده‌ای ناشی از کیفیت بد جاده‌ها و عدم رعایت استانداردها در ساخت آنهاست که این امر نشان‌دهنده ضرورت قراردادن استانداردسازی جاده‌ها در اولویت کاری دولت و وزارت راه و شهرسازی است.
وی همچنین به روند تولید موتورهای قدیمی خودروها نیز اشاره کرد و افزود: علاوه بر ادامه واردات بی‌رویه خودرو، تولید موتورهای قدیمی و بی‌کیفیت خودرو مانند پیکان نیز همچنان ادامه دارد که نیاز فوری به توقف این خودروها کاملا احساس می‌شود.
دبیر اول کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در ادامه صحبت‌های خود به موضوع حذف دوربرگردان‌ها از خیابان‌های شهر و جایگزینی آنها با زیرگذر و روگذر اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای چنین طرحی که در کشورهای پیشرفته جهان به عنوان راهی موثر برای کاهش ترافیک وجود دارد و تحقق آن در کشور ما نیز به تسهیل آن کمک می‌کند، نیازمند بودجه‌ای کلان است.
حیات‌مقدم در پایان خاطرنشان کرد: الگو گرفتن از کشورهای دیگر برای اجرای این طرح در کشور به راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود و با توجه به بودجه زیادی که برای آن مورد نیاز است باید با بررسی‌های همه‌جانبه، منابع مالی موجود نیز به درستی تخمین زده شوند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول