اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کرمان خبر داد:

افزایش 14 درصدی جرایم رانندگی در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: در 8 ماهه ابتدای سال جاری 800 هزار برگ جریمه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد افزایش دارد.

افزایش 14 درصدی جرایم رانندگی در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مسعود غفوریان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته متوسط شماره‌گذاری روزانه خودروها در استان کرمان 60 تا 65 خودرو بوده است.
وی با بیان اینکه روزانه 132 دستگاه خودرو در کرمان شماره‌گذاری می‌شود، عنوان کرد: رشد شماره‌گذاری خودروها در کرمان از رشد این امر در شهر تهران نیز بیشتر است.
غفوریان برآورد خودروهای در حال تردد در استان کرمان را 300 هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: در هشت ماهه ابتدای سال جاری 800 هزار برگ جریمه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد افزایش دارد.
وی با اشاره به ایجاد شرایط ویژه برای پرداخت خلافی‌های سال گذشته خودروها تا 18 آذرماه ابراز داشت: به طور کلی 80 درصد از افرادی که دارای سابقه تخلف رانندگی در سال گذشته بوده‌اند، نسبت به دریافت خلافی خود اقدام کرده‌اند.
وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی مرکز مانیتورینگ راهنمایی و رانندگی و ثبت مستمر عبور و مرور تقاطع‌ها و مسیرهای دارای دوربین کنترل تصویری معابر خاطرنشان کرد: در سال جاری به طور متوسط در هر ماه، 6 هزار تخلف ترافیکی در این مرکز مورد رسیدگی قرار گرفته است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان همچنین به قوانین جدید راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و افزود: مرحله نخست قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی که اسفند ماه سال گذشته مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفت از اردیبهشت ماه سال جاری اجرایی شده است.
وی با اشاره به آغاز مرحله دوم اجرای این قانون از اول دی ماه سال جاری بیان داشت: تعیین نقش برای سازمان‌هایی که در بروز حوادث رانندگی نقش دارند، توجه به نقش عابران پیاده در تصادفات و تعلق گرفتن نمره منفی به رانندگان متخلف از جمله ویژگی‌های قوانین جدید برخورد با تخلفات رانندگی است.
غفوریان ابراز داشت: برابر ماده هفت قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگانی که 30 امتیاز منفی کسب کنند، برای بار اول ضبط گواهینامه به مدت سه ماه و 400 هزار ریال جریمه، کسب 25 نمره منفی برای بار دوم ضبط گواهینامه به مدت شش ماه و 600 هزار ریال جریمه و کسب 20 نمره منفی برای بار سوم ابطال گواهینامه، یک سال محرومیت از رانندگی و یک میلیون ریال جریمه را در پی دارد.
وی شمار تخلفات رانندگی را 171 تخلف ذکر کرد و گفت: از این تعداد 20 تخلف موجب اختصاص نمره منفی به رانندگان شده و بر‌اساس قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی توقیف وسایل نقلیه نیز ضابطه‌مند‌تر می‌شود.
غفوریان به افزایش جرائم تخلفات رانندگی تا 2 میلیون ریال عنوان کرد: رانندگی در حالت مستی و مصرف داروهای روانگردان یا افیونی به تنهایی دارای 2 میلیون ریال جریمه نقدی است.
وی تصریح کرد: سایر جرائم رانندگی دارای رقم جریمه‌ای کمتر از 2 میلیون ریال هستند، مگر آنکه راننده چند تخلف را به صورت همزمان انجام داده باشد.
غفوریان افزود: به منظور برخورد با رانندگان استفاده کننده از مشروبات الکلی، داروهای روانگردان و یا افیونی خودروهای تست سلامت رانندگان در نظر گرفته شده است که در آینده نزدیک تعداد این خودروها در استان افزایش می‌یابد.
وی عنوان کرد: به منظور ارائه آموزش‌ها و آگاهی‌های لازم به اقشار مختلف مردم در باره قانون جدید راهنمایی و رانندگی با برگزاری دوره‌های آموزشی برای رانندگان تاکسی و اتوبوس‌های درون و برون‌شهری، مدیران مربیان، مدرسان، کارشناسان و مؤسسان آموزشگاه‌ها، رانندگان آژانس و رانندگان دولتی با چاپ بروشور، تراکت، کتابچه‌های آموزشی و برنامه‌های رسانه‌ای در این زمینه اقدام شده است.
غفوریان به راه‌اندازی هشت مرکز رسیدگی به اعتراضات جرائم رانندگی در سطح استان کرمان اشاره کرد و گفت: رانندگانی به جریمه اعمال شده اعتراض داشته باشند، باید به این مرکز مراجعه کنند.
وی خاطرنشان کرد: در مراکز رسیدگی به اعتراضات جرائم رانندگی، طی 24 ساعت نتیجه مربوطه اعلام می‌شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان اذعان داشت: استان کرمان در سال جاری به عنوان دومین استان برتر کشور در کاهش تلفات رانندگی درون شهری انتخاب شده است.
وی افزود: در هشت ماهه سال جاری حوادث رانندگی درون شهری استان 30.4 درصد و تعداد کشته‌های تصادفات 29 درصد کاهش داشته است.
غفوریان بیان داشت: میانگین کاهش کشته‌های تصادفات در هشت ماه سال جاری در سطح کشور 12.5 درصد بوده که استان کرمان در این زمینه عملکرد بسیار خوبی داشته است.  
 به گزارش فارس، خبرنگاران استان کرمان در جریان مصاحبه از مرکز مانیتورینگ فرماندهی انتظامی استان کرمان بازدید کردند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول