اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی گناباد:

مهلت پرداخت جرائم رانندگی به 60 روز افزایش یافت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راهنمایی و رانندگی گناباد گفت: مهلت پرداخت جرائم از 30 روز به 60 روز افزایش یافته است و همچنین مهلت اخذ معاینه فنی خودروها از تاریخ تولید به پنج سال افزایش یافته است.

مهلت پرداخت جرائم رانندگی به 60 روز افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، رضا خاکسار ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به قانون‌های جدید رسیدگی به تخلفات که از 10 اردیبهشت سال جاری لازم‌الاجرا شده امکان استفاده از مشارکت مردمی در قالب بازرسان نامحسوس فراهم شده است.
خاکسار ادامه داد: بیش از یکهزار موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ گناباد وجود دارد که با توجه به اینکه این پارکینگ تنها پارکینگ گناباد است با کمبود فضا مواجه شده‌ایم.
وی افزود: در این راستا اساتید و معلمان مدارس در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند سریعا گزارش دهند تا رسیدگی و پیگیری‌های لازم صورت گیرد.
خاکسار گفت: مهلت پرداخت جرائم از 30 روز به 60 روز افزایش یافته است و همچنین مهلت اخذ معاینه فنی خودروها از تاریخ تولید از دو سال به پنج سال افزایش یافته است.
وی افزود: در صورت عدم مراجعه مالکین موتورسیکلت‌هایی که بیش از یک سال توقیفی در پارکینگ گناباد به ستاد فرامین حضرت امام در مشهد انتقال داده می‌شوند.
خاکسار گفت: در صورت وجود نقص موثر وسیله نقلیه و راه در تصادفات صورت گرفته، سازندگان خودرو و متصدیان راه مسئول هستند و بر این اساس موظف به پرداخت جرایمی هستند.
وی تصریح کرد: رانندگی بدون گواهینامه و یا نداشتن بیمه شخص ثالث در تصادفات منجر به جرح و فوت، رانندگی در حالت مستی یا استفاده از مواد مخدر و روان‌گردان، رسیدن مبلغ جریمه به مبلغ 10 میلیون ریال از جمله مواردی است که سبب ضبط گواهینامه و توقیف خودرو می‌شود.
خاکسار ادامه داد: رانندگان با ارتکاب تخلفات و رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی منجر به کسب نمرات منفی می‌شوند که در مرحله اول با کسب 30 نمره منفی، سه ماه گواهینامه آنها توقیف و مبلغ 400 هزار ریال جریمه، در مرحله دوم نیز با کسب 25 نمره منفی، به مدت شش ماه گواهینامه آنها ضبط و مبلغ 600 هزار ریال جریمه می‌شوند.
وی افزود: در صورت ارتکاب تخلف برای سومین بار و کسب 20 نمره منفی هر نوع گواهینامه ابطال می‌شود و همچنین رانندگان مبلغ یک‌میلیون ریال جریمه نقدی می‌شوند.
رئیس اداره راهنمایی و رانندگی گناباد تصریح کرد: متخلف در صورتی که به مدت شش ماه از زمان آخرین تخلف و کسب نمره منفی، مرتکب هیچ تخلف رانندگی نشود تمام نمره‌های منفی آن بلااثر می‌شود.
وی گفت: کسانی که در مدت ضبط گواهینامه مبادرت به رانندگی کنند، به مجازات مقرر برای رانندگی بدون گواهینامه محکوم می‌شوند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول