اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از اول دی‌ماه جاری؛

آیین‌نامه جرائم رانندگی در هرمزگان اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه پلیس راه استان هرمزگان گفت: آیین‌نامه جدید جرایم رانندگی‌ از اول دی‌ماه جاری اجرایی می‌شود و مبلغ جریمه حداقل از 20 هزار تا 200 هزار تومان پیش‌بینی شده است.

آیین‌نامه جرائم رانندگی در هرمزگان اجرایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،‌ علی مجیدزاده پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری به جزئیات این قانون با رویکرد محورهای برون‌شهری اشاره کرد و بیان داشت: عمده تمرکز این آیین‌نامه بر20 تخلف پرمخاطره متمرکز است که جرایم آن نیز از 20 تا 200 هزار تومان پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: بر اساس قانون جدید 170 کد تخلفات رانندگی اصلاح شده است که بر این اساس تخلفات در کلانشهرها، جاده‌های بین شهری، مراکز استانی و مناطق آزاد قرار گرفته و بقیه موارد در بندهای ب و ج قرار می‌گیرند.
فرمانده قرارگاه پلیس راه استان هرمزگان با بیان اینکه خوشبختانه 95 درصد رانندگان قوانین را رعایت کرده و تنها پنج درصد اصرار بر تکرار تخلف دارند، تاکید کرد: به همین منظور در قانون جدید تمرکز روی رفتارهای پرخطر و تخلفات حادثه خیز است.
مجید‌زاده یادآور شد: پلیس راه استان برای اجرای بهتر آیین نامه جدید جرایم رانندگی افزون بر اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌های جمعی، در قالب نصب بنر، توزیع بروشور و نشست‌های توجیهی با رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی نیز اقدامات لازم را انجام داده است.
وی  ادامه داد: همچنین استفاده از توان عملیاتی پلیس راه شامل استقرار دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌ها، استفاده از تیم‌های نامحسوس، حضور در گذرگاه‌های حادثه آفرین و بهره‌گیری از ظرفیت سایر سازمان‌های امور ترافیکی در دستور کار پلیس راه استان  قرار گرفته است.
مجیدزاده با بیان اینکه هدف نهایی این اقدامات کاهش تلفات جاده‌ای است، گفت: خوشبختانه در اجرای مرحله نخست این قانون، شاهد کاهش 23 درصدی تلفات جاده‌ای دراستان بودیم که با اجرای مرحله دوم، روان بودن ترافیک و افزایش ایمنی تردد ارتقای چشمگیری خواهد یافت.
این مسئول در بخش دیگری از گزارش خود یادآور شد: رانندگی در حالت غیرعادی با استفاده از مشروبات الکلی، مواد مخدر و روانگردان‌ها  با 200 هزار تومان و سرعت و سبقت غیرمجاز با 100 هزار تومان در صدر بیشترین جرایم هستند.
به گفته مجیدزاده توقف در حریم میدان، تصادف ناشی از عدم توجه به جلو، سبقت از سمت راست، شیشه دودی که رویت سرنشین از فاصله معین مقدور نباشد، استفاده نکردن از کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو و عقب خودرو، نقص فنی سیستم روشنایی، عبور از محل ممنوع، تجاوز از خط وسط، دور زدن در محل ممنوع  استفاده از تلفن همراه و ... از جمله تخلفاتی هستند که با جریمه 50 هزار تومانی پلیس در برخورد با آن عزم جدی دارد.
فرمانده قرارگاه پلیس راه استان هرمزگان در خاتمه افزود: هر راننده متخلفی که در مرحله نخست با 30 نمره منفی متوقف شود علاوه بر ضبط گواهینامه 40 هزار تومان جریمه، در مرحله دوم با 25 نمره منفی با توقیف شش ماهه 60 هزار تومان جریمه  و مرحله سوم با 20 نمره منفی علاوه بر ابطال گواهینامه 100 هزارتومان نیز جریمه خواهد شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول