اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان در مجلس:

زیرساخت‌های ورزش همدان بی‌استفاده مانده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث ورزش استان، نتوانسته‌ایم از زیرساخت‌های موجود استفاده کنیم.

زیرساخت‌های ورزش همدان بی‌استفاده مانده است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدمحمدکاظم حجازی عصر امروز در جمع هیئت‌های ورزشی استان همدان، با بیان اینکه نمایندگی در مجلس حوزه پاسخگویی نبوده بلکه حوزه انتقال‌دهنده مسائل جامعه است، با اشاره به مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی مسئولان هیئت‌های ورزشی استان، اظهار کرد: برخی از مسائل به این باز می‌گردد که حوزه استان باید از توان نمایندگان بیشتر استفاده کند چرا که دستگاه‌هایی که از این فرصت برای پیشبرد وظایف سازمانی‌ خود بیشتر استفاده می‌کنند، موفق‌تر عمل کرده‌اند.
وی افزود: زمانی که یک دستگاه با بهره‌گیری از توان نمایندگان می‌تواند در تراز ملی پیگیر تحقق یک موضوع باشد و دست در دست نمایندگان استان خود می‌گذارد و موضوع مورد توجه را به سرانجام می‌رساند خیلی موفق‌تر است تا اینکه خودش به تنهایی بخواهد پیگیر آن باشد.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بیان اینکه در بعد نیروی انسانی حوزه تربیت بدنی، افراد صاحب‌نظر و کارشناسی داریم که جدا از هیئت‌ها می‌توانند در نوع اداره مجموعه ورزشی استان دخیل باشند، تأکید کرد: اینها باید فضایی را مهیا بکنند که بر اساس آن کسانی که در دستگاه‌های اجرایی هستند نیز در ارائه نقطه نظرات مشارکت کنند.
وی با بیان اینکه فضای ورزشکاری فضای گله‌گذاری نیست، ابراز کرد: نباید همیشه نوک انتقاد، بدگویی و فضای تخریب در دستگاه‌ها باشد چرا که این دید، توان و قوت پیگیری را از مدیران سلب می‌کند و با این وصف باید در سایه همفکری و تبادل نظر به نتیجه رسید.
حجازی با اشاره به اینکه برخی واقعیات آن گونه که باید عنوان نمی‌شود، تصریح کرد: واقعیت‌هایی که می‌توانیم بر‌اساس آن در برطرف‌سازی کاستی‌ها و ضعف‌ها کمک کنیم باید عنوان و طرح شود که این نکته قابل توجهی است و نباید پوشانده شود.
وی با اشاره به روزمرگی در بحث ورزش، خاطرنشان کرد: مدیران و نمایندگان می‌آیند و می‌روند اما بدنه ورزشی استان همچنان پا برجا است که بر این اساس شما مسئولان هیئت‌های مختلف ورزشی باید بیان کنید که در راستای ارتقای ورزش استان چه کار می‌توان کرد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر نام وزارت ورزش، به این معنا است که ما قائل به روال قبل آن نبودیم، گفت: باید دید در طول یک سال تغییر نام وزارت ورزش چه اصلاح‌ رویه‌هایی بر این حوزه صورت گرفته و آیا مدل خوراک فکری در این زمینه عوض شده است که بر‌اساس آن بتواند برای ارتقای جایگاه این مجموعه که در شأن یک وزارت ورود پیدا کرده، تلاش کند.
وی ‌یادآور شد: حوزه ورزش نباید به حیات خلوتی برای برخی از افرادی که دنبال منابع مالی یا برخی مقولات دیگری هستند که امکان نظارت به آن مباحث نیست، تبدیل شود.
حجازی عنوان کرد: در حال حاضر مجلس می‌تواند ابزار خوبی برای افرادی که دلبستگی به امر ورزش دارند در راستای ارتقای این مهم باشد چرا که بر اساس تأکید مقام معظم رهبری امر ورزش جزو دستور کار همه دستگاه‌ها بوده و همه مجموعه‌ها باید موضوع ورزش را مورد توجه قرار دهد.
وی با بیان اینکه اگر نوع مدیریت منابع از تعریف دقیق و استانداردی برخوردار باشد ما می‌توانیم همین منابع را به جامع‌ترین نحو استفاده کنیم که کمترین مسئله‌ای در آن باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از امکانات زیرساختی استان، بهره لازم را نمی‌بریم در حالی که همین امکانات و مواهبی که در اختیار دستگاه تربیت بدنی استان است می‌تواند در بسیاری از موارد راهگشا باشد.
نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به سالن‌های ورزشی سطح شهر همدان یادآور شد: در مناطق محروم منابع را اختصاص به ورزش داده‌ایم در حالی که خود اهالی می‌گویند حتی یک سانس این سالن‌ها نیز در طول سال در اختیار آنها نیست که این نشانگر آن است که نتوانسته‌ایم از زیرساخت‌ها استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه از امکانات استادیوم 6 هزار نفری یا 15 هزار نفری همدان آن طور که باید، بهره‌برداری نمی‌شود، ابراز کرد: در بحث ورزش چندین پروژه‌ وجود دارد که مسئولان مدت‌ها است به سرانجام نرسانده‌اند در حالی که مدت‌ها پیش قرار بر افتتاح آنها بوده و نباید فضا تنها به به و چه چه باشد.
حجازی با تأکید بر لزوم تشکیل شورای ورزش استان به ریاست استاندار همدان، تصریح کرد: تشکیل این شورا نباید از دید برخوردی با استاندار یا مدیرکل تربیت بدنی باشد بلکه از نظر ارائه دیدگاه مطالبه ورزشی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که نگاه جدی به این موارد صورت نگرفته و باعث شده قسمی از منابع ما در بحث ورزش به درستی لحاظ نشود.
وی در پایان گفت: اعتبار ورزشی یک سال استان همدان در مقایسه با بسیاری از استان‌های دیگری که قطعاً از ما پایین‌تر هستند، کمتر است که احساس می‌کنم در این قضیه دفاع جدی صورت نمی‌گیرد که بر این اساس باید طرح موضوع و دفاع کارشناسی کرد و  وضعیت موجود استان را نیز تشریح کرد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول