اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته ورزش‌های بومی و محلی استان اصفهان:

ورزش‌های بومی و محلی احیا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته ورزش‌های بومی و محلی استان اصفهان گفت: با تحقیق و تفحص در ورزش‌های بومی و محلی استان اصفهان، چنین بازی‌هایی جان تازه به خود می‌گیرند.

ورزش‌های بومی و محلی احیا می‌شود
فهیمه هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در مورد بازی‌ها و رشته بومی و محلی طبق نظر فدراسیون هر استان موظف است بازی‌های خاص خود را احیا کند.
وی با بیان اینکه در مورد بازی‌های بومی و محلی از تجربیات سالمندان می‌توان بهترین استفاده را برد، تصریح کرد: بازی‌هایی مانند، هفت‌سنگ و الک‌ دولک ( بلچسکه) در بعد قهرمانی کشور قابلیت اجرا دارد.
رئیس کمیته ورزش‌های بومی و محلی استان اصفهان تاکید کرد: یکی هدف از احیای بازی‌های بومی و محلی این است که به نسل جوان نشان دهیم که گذشتگان ما با نبود بازی‌های توپی چگونه به تحرک روی می‌آوردند.
وی با اشاره به مطرح بود اصفهان در رشته ورزشی بومی و محلی تاکید کرد: با این وجود اصفهان در دو سال اخیر به دلیل نبود بودجه‌های ناکافی در رقابت‌ها شرکت نکرده است.
هاشمی اظهار داشت: در رقابت‌های کشور طبق قوانین علاوه بر بازی‌های مطرح، هر استان نیز باید دو بازی اختصاصی خود را ارائه کند.
وی بیان داشت: با اینکه کمیته بازی‌های بومی و محلی از نظر مالی با مشکلات زیادی روبرو است با این‌ حال سعی می‌کنیم همواره و به خصوص در مدارس بازی‌های گذشتگانمان را برای فرزندانمان یادآوری کنیم.
رئیس کمیته ورزش‌های بومی و محلی استان اصفهان یکی از مشکلات مالی ورزش‌های بومی و محلی اصفهان را هزینه‌های زیاد لباس‌های شرکت‌کنندگان عنوان کرد که طبق قانون هر استان باید با لباس اختصاصی آن استان در رقابت‌ها شرکت کند.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول