اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین:

5.9 درصد جمعیت کشور ورزش می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: متأسفانه تنها 5.9 درصد جمعیت کشور ورزش می‌کنند.

5.9 درصد جمعیت کشور ورزش می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اکبر محمودی ظهر امروز در مجمع عمومی انتخاب رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قزوین که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان قزوین برگزار شد، بیان کرد: در ابتدا لازم است از آقای افشار که در این مدت سرپرستی هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قزوین را برعهده داشتند تشکر کنم.
وی ادامه داد: فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان برای قشر خاصی از جامعه خدمات ارائه می‌دهد؛ این فدراسیون قدمت 55 تا 56 ساله دارد که در این مدت پنج یا شش رئیس متصدی امور این فدراسیون بوده‌اند که نشانگر این مسئله است که این فدراسیون جزیره امنی بوده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین افزود: متأسفانه در سطح کشور امکانات فدراسیون در تهران تنها در اختیار افراد خاصی از جامعه قرار گرفته حتی فدراسیون در گذشته از رئیس تا دبیر و نایب رئیس به عنوان مربی فعالیت می‌کردند که این کار در شأن آنها نبوده و در واقع آنها با این اقدام خود را کوچک کردند.
وی تصریح کرد: از روزی که آقای ناظم‌زاده مسئولیت فدراسیون را قبول کردند یک نظم خاصی در فدراسیون حاکم شد و از آن حالت رخوت بیرون آمد.
محمودی عنوان کرد: حدود 19 رشته ورزشی در دنیا وجود دارد که ورزشکاران ناشنوا می‌توانند در مسابقات جهانی در آن رشته‌ها به رقابت با یکدیگر بپردازند ولی در گذشته تنها چهار تا پنج رشته از این رشته‌های ورزشی در فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آموزش داده می‌شد.
وی اعلام کرد: در مسابقات جهانی ورزشکاران ناشنوای ایرانی نیز تنها در این چهار تا پنج رشته فعال بودند ولی با تغییر مسئول فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان کشور تعداد رشته‌هایی که ورزشکاران ناشنوا در آن فعالیت دارند به 17 رشته رسیده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: در سطح کشور 55 فدراسیون ورزشی فعال داریم که جمعیت رسمی ورزشکاران بیمه شده در این فدراسیون‌ها دو میلیون و 600 هزار نفر است یعنی دو و نیم درصد جمعیت کشور به صورت رسمی و سازمان یافته ورزش می‌کنند که اگر ورزشکاران همگانی را نیز به این رقم اضافه کنیم فعالان عرصه ورزشی کشور به 5.9 درصد خواهد رسید.
وی اظهار کرد: این در حالی است که در کشوری مانند چین با آن جمعیت هشتاد درصد مردم و در کشور سوئد 51 درصد مردم فعالیت ورزشی دارند؛ البته تحقیقات نیز نشان می‌دهد در کشورهایی که مردم به ورزش گرایش بیشتری دارند تخلفات اداری نیز کمتر است و در همین راستا می‌بینیم که سوئد در کاهش تخلفات اداری رتبه اول را دارد.
محمودی اضافه کرد: ورزش می‌تواند از تخلفات اداری جلوگیری کند، علیرغم توجه ویژه دولت نهم و دهم به امر ورزش که در اقصی نقاط کشور آثار آن را می‌بینیم ولی میزان فعالان عرصه ورزشی در حد پایینی است.
وی ادامه داد: استان قزوین در تعداد ورزشکاران ناشنوا اگر چه از آمار کمی برخوردار است و تنها 37 ورزشکار ناشنوا فعال هستند ولی دولت برای اینها نیز در قزوین سالنی را در حال احداث دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین افزود: رویکرد همه ما به ورزش باید تغییر کند و باید نسبت به ورزش همگانی توجه بیشتری کنیم، امروز هر کس که به پزشک مراجعه می‌کند نخستین داروی پزشک ورزش است بنابراین باید با حداقل روزی نیم ساعت ورزش سلامتی خود را حفظ کنیم.
وی عنوان کرد: البته موضوع دیگری که نگرانی و ناراحتی ما را فراهم کرده در عرصه ورزش حرفه‌ای است؛ ورزش حرفه‌ای بلایی برای کشور شده به طوری که پول می‌گیرند بازی می‌کنند، پول می‌گیرند پاس می‌دهند و پول می‌گیرند مشت می‌زنند و من می‌ترسم اگر بخواهیم ورزش همگانی را تبلیغ کنیم فرهنگ غلطی در جامعه جا بیافتد و از فردا خانم‌ها در خانواده به شوهرانشان بگویند که پول بدهید تا ورزش کنیم.
محمودی اعلام کرد: فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان کشور در سال 89 مبلغ دو میلیون و 400 هزار تومان و اداره کل تربیت بدنی 11 میلیون و 100 هزار تومان همچنین فدراسیون در 9 ماهه سال جاری یک میلیون و 450 هزار تومان و اداره کل ورزش و جوانان 18 میلیون و 885 هزار تومان به هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قزوین پول داده است. این هیئت توانسته دو میلیون و 500 هزار تومان نیزاز طریق مساعدت‌های مردمی جذب کند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اظهار کرد: ما در اداره ورزش و جوانان استان قزوین به طور متوسط هر روز با یک هیئت ورزشی جلسه تخصصی داریم و عملکرد مالی و فنی آنها را مورد ارزیابی قرار می دهیم و نسبت به برنامه‌های هیئت و منابع در اختیار آنها اقدام می‌کنیم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر هیئت‌هایی در استان قزوین وجود دارند که ضعیف هستند البته هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قزوین علیرغم اینکه 37 نفر عضو بیشتر ندارد ولی دو نفر از ورزشکاران آن از قهرمانان برجسته جهان هستند.
محمودی عنوان کرد: این نشان می‌دهد که جوان ایرانی اگر بخواهد تلاش کند می‌تواند به نتایج بزرگی دست یابد و برای رسیدن به قله‌های بلند جوان ایرانی تنها نیازمند تلاش است.
وی یادآور شد: در حال حاضر رشته رزمی داریم که سه هزار و 500 ورزشکار دارد و 260 مدال آورده است و سالنی برای تمرین ندارند از طرفی ناشنوایان با 37 نفر ورزشکار سالنی در حال احداث دارند که در این جلسه به طور رسمی اعلام می کنم در صورتی که ورزشکاران ناشنوا تعدادشان افزایش نیابد سالن احداثی پس از پایان کار به هیئت ورزشی واجد شرایط تحویل داده خواهد شد.
انتهای پیام/خ۱0
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول