اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزکوه خواستار شد:

آمادگی دستگاه‏ها برای مواجهه با شرایط بحرانی زمستان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزکوه آمادگی دستگاه‏های اجرایی این شهرستان برای مواجهه با مواقع حساس و بحرانی فصل زمستان را خواستار شد.

آمادگی دستگاه‏ها برای مواجهه با شرایط بحرانی زمستان
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید افشارنادری عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور مسئولان شهرستان فیروزکوه برگزار شد، اظهار کرد: فیروزکوه یکی از راه‏های مواصلاتی استان تهران را به خود اختصاص داده و زمانی که محورهای هراز و کرج به دلایل مختلف مسدود می‏شود، بار ترافیکی استان تهران به استان مازندران را باید محور فیروزکوه متحمل شود.
وی با بیان اینکه در این شرایط خودروها در این محور متراکم می‎‏شوند، گفت: با توجه به اینکه در آستانه زمستان و یخبندان قرار داریم، در حال برنامه‏ریزی‏هایی هستیم تا در مواقع حساس به هر نحوی که شده با همکاری دستگاه‏های مربوطه راه‏های مواصلاتی را همواره برای تردد خودروها باز نگه داریم و اقدامات لازم را برای ایجاد سهولت و امنیت در رفت و آمد انجام دهیم.
فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: ما باید در مواقع حساس و حوادث آمادگی‏ها و امکانات لازم را فراهم کنیم و به این منظور باید ابتدا در مرحله پیشگیری اقداماتی را انجام دهیم.
افشارنادری تصریح کرد: همه دستگاه‏ها باید این موضوع را به عنوان یک رویکرد و هدف‏گذاری کلی در امور خود مدنظر داشته باشند و در این محور حرکت کنند.
وی تاکید کرد: نخستین گامی که در زمینه پیشگیری و کاهش اثرات بلایای طبیعی باید برداشته شود، آمادگی در شرایط مختلف است.
فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: باید خود را از نظر امکانات، تجهیزات و نیروهای انسانی و امدادی مجهز کنیم.
افشارنادری تصریح کرد: همچنین همه دستگاه‏های اجرایی باید برای خود با حضور کارشناسان و عاملان مربوطه ستادی به منظور بررسی این موضوعات مهم تشکیل دهند.
وی اضافه کرد: باید کمبودهای جامعه را در زمان وقوع حوادث شناسایی کنیم و نیازهای مختلف امنیتی، جسمی، روحی، بهداشتی، امدادی و اسکانی آنها را در نظر بگیریم تا آنها التهابی نداشته باشند و احساس آرامش کنند و همچنین در بین مردم به دلایل گوناگون کمبودی احساس نشود.
فرماندار شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: دستگاه‏ها نیز باید در بین خود وظایف را تقسیم‏بندی کنند و امکاناتی که دارند را در اختیار هم قرار دهند.
افشارنادری تاکید کرد: باید در این مواقع کاهش اثرات تلفاتی، جانی و خسارت‏های مالی را شاهد باشیم و خدمت‏رسانی به مردم با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.
وی تصریح کرد: برای مقابله با حوادث همه باید آموزش‏های لازم و مهارت‏های مستمر را کسب کنند تا بتوانند به موقع و در زمان‏های مناسب خود را به محل حادثه برسانند و اقدامات و امدادهای نجات را به طور صحیح انجام دهند.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول