اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت آغاز فصل زمستان انجام شد؛

استقرار اکیپ راهداری زمستانی در محورهای سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره کل راه و ترابری سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت آغاز فصل زمستان، 40 اکیپ راهداری زمستانی در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان مستقر شدند.

استقرار اکیپ راهداری زمستانی در محورهای سیستان و بلوچستان
مهدی پارسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با توجه به وسعت حوزه استحفاظی و لزوم هماهنگی راهداران و اکیپ‌های راهداری زمستانی و استقرار این اکیپ‌ها در نقاط مهم و گردنه‌های برفگیر و نقاط در معرض سیل، اداره کل راه و ترابری سیستان و بلوچستان اقدام به استقرار 40 اکیپ راهداری زمستانی شامل 13 اکیپ مستقر در ادارات راه و ترابری شهرستان و 27 اکیپ مستقر در راهدارخانه و گردنه‌های مهم کرده است.
وی افزود: این اکیپ‌ها با به کارگیری 165 دستگاه ماشین‌آلات و 321 نفر پرسنل برای خدمت رسانی به مردم فعال خواهند بود.
معاون فنی راه و ترابری سیستان و بلوچستان بیان داشت: در سال‌جاری برای مقابله با یخ زدگی محورهای مواصلاتی در مواقع بارش برف در راهدارخانه و ادارات، تمامی اقلام مورد نیاز از جمله ماسه، نمک، ضدیخ، زنجیر چرخ، سیم بکسل، لباس گرم راهداری تهیه و آماده به کارگیری است.
وی ادامه داد: از جمله معضلاتی که در سال‌های گذشته در حوزه استحفاظی این اداره کل مشاهده شده، انسداد محورهایی که بارش برف در آنها صورت گرفته توسط پلیس راه بوده که این عمل به علت کمبود بارش برف در استان و نبود فرهنگ استفاده درست و مناسب از زنجیر چرخ است.
پارسی تصریح کرد: برای رفع مشکل انسداد محور، این اداره کل در سال‌جاری برنامه‌ریزی برای تهیه تعدادی زنجیر چرخ و تحویل به پاسگاه‌های پلیس راه کرده تا در مواقع اضطراری نسبت به استفاده از آنها اقدام شود.
وی افزود: هم اکنون طول راه‌های در حال احداث و بهسازی در قالب بزرگراه، راه اصلی و فرعی بالغ بر 761 کیلومتر است.
معاون فنی اداره کل راه و ترابری سیستان و بلوچستان بیان کرد: کل آسفالت اجرا شده در دولت نهم و دهم تقریباً معادل آسفالت اجرا شده راه روستایی از ابتدای انقلاب تا آغاز دولت نهم بوده است.
وی گفت: طول کل آسفالت اجرای شده راه‌های روستایی در دولت نهم و دهم هزار و 60 کیلومتر است.
پارسی خاطرنشان کرد: با اتمام پروژه‌های احداثی راه روستایی، تمامی روستاهای بالای 50 خانوار از نعمت راه آسفالته مناسب بهره‌مند می‌شوند.
معاون فنی اداره کل راه و ترابری سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه راهداری در سال‌جاری خاطرنشان کرد: خط کشی یک‌هزار و 281 کیلومتر از راه‌ها، تهیه و نصب 8 هزار و 79 عدد از علائم انتظامی، اخطاری و مسیرنما، تهیه و نصب 469 مترمربع تابلوهای اطلاعاتی، تهیه و نصب حفاظ به میزان 26 کیلومتر، ایمن سازی نقاط پرحادثه به میزان هشت نقطه و برقراری سیستم روشنایی سه کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی از جمله اقدامات سال‌جاری است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول