اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی عنوان کرد:

نقد "وقتی تو بیایی" در یک روز یک کتاب/ فضای نقادانه در آذربایجان‌شرقی در خواب زمستانی

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی از نقد و بررسی مجموعه داستان "وقتی تو بیایی" اثر مینا محمدی در جلسه ماهانه "یک روز یک کتاب" در تبریز خبر داد.

نقد "وقتی تو بیایی" در یک روز یک کتاب/ فضای نقادانه در آذربایجان‌شرقی در خواب زمستانی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، شهرام خدایی با اشاره به اهداف برگزاری جلسات نقد ماهانه "یک روز یک کتاب" با اشاره به اینکه فضای نقادانه در آذربایجان‌شرقی دچار رخوت شده است، اظهار داشت: کمبود وقت و حضور اینترنت در زندگی مردم و امکاناتش میل به کتابخوانی را کاهش داده که برگزاری جلسات نقد فرصتی را برای گسترش کتابخوانی به صورت جمعی را فراهم می‌کند.
وی با تشریح اهداف برگزاری جلسات نقد کتاب گفت: برگزاری چنین جلساتی که باعث مطالعه کتاب به صورت جمعی می‌شود از یکسو فرصتی برای تحلیل آثار نویسندگان فعال آذربایجان‌شرقی بوده و از سوی دیگر شیوه‌ای برای افزایش سرانه مطالعه در استان است.
خدایی با تاکید بر اینکه فضای نقد در استان یک فضای حرفه‌ای نیست، اظهار داشت: همواره در محافل خصوصی و دوستانه شاهد نقد آثار نویسندگان هستیم اما هیچ‌گاه در استان به صورت حرفه‌ای به این مهم پرداخته نمی‌شود که جلسات نقد حوزه هنری فرصتی برای پرداختن به نقد حرفه‌ای و پرهیز از تحلیل‌های حسی و شخصی است.

* رخوت فضای نقادانه در آذربایجان‌شرقی
سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری جلسات نقد را بستری برای ارتقای فرهنگ نقد و نقد پذیری دانست و تاکید کرد: فضای نقد در آذربایجان‌شرقی دچار رخوت شده و نویسنده بازخورد  کار خود را در هیچ محفل و رسانه‌ای نمی‌بیند.
خدایی ادامه داد: با توجه به اینکه هیچ رسانه‌ای هم در حوزه فرهنگی فعالیت چشمگیری نداشته و در انعکاس و معرفی نویسندگان استانی و بررسی آثار انها اقدام نمی‌کند حوزه هنری با برگزاری جلسات نقد خود بستری را برای ارزیابی آثار نویسندگان فراهم کرده که این فضا عاملی در ارتقای روحیه و انگیزه آنها نیز می‌شود.
وی همچنین جلسات ماهانه نقد را بستری برای منتقدان حرفه‌ای و آغازی برای گسترش فعالیت‌های آنها دانست.
خدایی یادآور شد: حوزه هنری آذربایجان‌شرقی به عنوان متولی فرهنگ و هنر دینی با برگزاری چنین جلساتی مفاهیم غنی همچون دفاع مقدس، انقلاب و تکریم خانواده را به جامعه تزریق کرده و با ابزار هنر آنها را اشاعه می‌دهد.
جلسه نقد "یک روز یک کتاب" با حضور اساتیدی همچون محمد رمضانی و عبدالمجید نجفی شش دی‌ماه جاری ساعت 16 در مکان حوزه هنری برگزار می‌شود که علاقه‌مندان درصورت ثبت‌نام در حوزه آفرینش ادبی می‌توانند شرکت کنند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول