اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی:

ممنوعیت عرضه کالاهای ته‌لنجی در هندیجان لغو شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی خواستار راه‌اندازی مجدد فروش و عرضه کالاهای همراه ملوان و ته‌لنجی در این شهرستان شد.

ممنوعیت عرضه کالاهای ته‌لنجی در هندیجان لغو شود
خلیل حیات‌ مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار داشت: شهرستان هندیجان از جنوبی‌ترین مناطق کشور بوده و از محرومیت بسیاری برخوردار است.شغل اکثر مردم این منطقه صیادی و کشاورزی ا‌ست.
نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالای سرمایه‌گذاری در منطقه اما همچنان مردم این مرز و بوم با مشکلات متعددی چون فقر، بیکاری، محرومیت، نبود امکانات رفاهی و اجتماعی و ... دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی اضافه کرد: مطمئناً ارتقا و شکوفایی قابلیت‌های پنهان سرمایه‌گذاری این منطقه حمایت مضاعف مسئولان استانی را می‌طلبد که با اقدامات انجام گرفته تاکنون شاهد تغییر وضعیت جدیدی در بهبود وضعیت زندگی شهروندان نبوده‌ایم.
حیات مقدم خاطرنشان کرد: همچنین وجود رودخانه زهره و سد آسک زمینه‌های مساعد کشاورزی را در منطقه روزبه‌روز بهبود می‌بخشد.
وی در ادامه با اشاره به تعطیلی ورود و عرضه کالاهای همراه ملوان در این شهرستان گفت: متأسفانه مدتی‌ است که از ورود و عرضه کالاهای ته‌لنجی به منطقه جلوگیری به عمل آمده که این مشکل باعث افت اقتصادی چشمگیری در شهرستان شده است.
نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از جوانان این مرز و بوم به دلیل نبود اشتغال در منطقه به سوی عرضه و فروش کالاهای همراه ملوان روی آورده و از این راه امرار معاش می‌کنند.
وی بیان کرد: در بنادر جنوبی چون بوشهر، گناوه و دیلم کالاهای همراه ملوان را به روز در اختیار آنها قرار می‌دهند اما در این منطقه همچنان به دلیل بی‌توجهی مشهود مدیران و مسئولان استانی، از ورود این کالاها به شهر جلوگیری می‌شود.
حیات مقدم با بیان اینکه رکود اقتصادی در هندیجان به وضوح دیده می‌شود خاطرنشان کرد: مدیران گمرک در شهرستان و استان باید بیش از پیش نسبت به رفع این مشکل اهتمام کنند.
به گفته وی بی‌مهری مسئولان استان خوزستان به این منطقه بسیار زیاد شده و همین امر نارضایتی و گلایه‌ شهروندان را برانگیخته است.
نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با قطع ورود کالاهای ته‌لنجی در شهرستان نارضایتی ملوانان و کارگران نیز شنیده می‌شود افزود: امیدواریم با دقت و توجه بیشتر مسئولان در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رفع مشکل موجود در شهرستان و ارتقا سطح اجتماعی و اقتصادی مردم منطقه باشیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول