اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

تغییر کاربری اراضی از دغدغه‌های اصلی محاکم است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: تغییر کاربری اراضی یکی از دغدغه‌های اصلی محاکم است چرا که این موضوعات سبب افزایش حجم پرونده‌ها و در نهایت اطاله دادرسی شده است.

تغییر کاربری اراضی از دغدغه‌های اصلی محاکم است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، جمال انصاری در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال بیان کرد: برای رفع موانع موجود در خصوص حفظ حقوق بیت‌المال اعضا باید در ابتدا مشکلات را از درون ارگان‌های ذی‌ربط برطرف کرده و نسبت به این موضوع همیت و جدیت بیشتری داشته باشند.
وی افزود: باید بررسی کرد تا چه میزان دستگاه‌های استانی در این رابطه عملکرد مناسبی انجام داده و چه میزان در عرصه میدانی و اجرایی این راهکارها به منصه ظهور و بروز رسیده است.
رئیس کل دادگستری استان قزوین از آمادگی دستگاه قضائی استان برای همکاری با اعضای این شورا خبر داد و تصریح کرد: انجام امور مربوط به شورای حفظ حقوق بیت‌المال از اولویت‌های کاری است که از این طریق می‌توان با راهکارهای جمعی و مدیریتی به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشکلات ارگان‌ها را برطرف کرده و چنانچه نیاز به امکانات و مساعدت دستگاه قضایی استان باشد این امکانات در خدمت پیشبرد هرچه بهتر اهداف این شورا قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به سایر مشکلات در خصوص اراضی بیت‌المال افزود: تغییر کاربری اراضی یکی از دغدغه‌های اصلی محاکم است چرا که این موضوعات سبب افزایش حجم پرونده‌ها و در نهایت اطاله دادرسی شده و از سوی دیگر دارای ابعاد اجتماعی مضری است.
انصاری ضمن تأکید بر معضل بودن این تغییرات گفت: کاهش و رفع این مشکل استراتژی مشخص و نتیجه‌ای سریع را می‌طلبد که باید مسئولان ذی‌ربط اقدامات مناسبی را در دستور کار خود قرار دهند و در این راستا دستگاه قضایی استان از هیچ مساعدتی دریغ نخواهد کرد.
وی گفت: به لحاظ دارا بودن قدرت و امکانات در دستگاه‌های حکومتی، این دستگاه‌ها می‌توانند با استفاده هرچه بهتر از این قدرت و اقتدار از تضییع حقوق بیت‌المال و مردم جلوگیری کنند.
همچنین رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به ایجاد کتابخانه باز گفت: کتابخانه باز در سالن‌های انتظار این دادگستری مستقر شده است.
وی افزود: هدف از اجرای این طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، دسترسی آسان شهروندان به کتاب و استفاده بهینه از زمان‌های انتظار است.
انصاری اجرای این طرح را برای ارتقاء فرهنگ مطالعه و بهبود سرانه مطالعه موثر دانست و اضافه کرد: این دادگستری به صورت ماهانه اقدام به توزیع کتاب رایگان در کتابخانه‌های متمرکز در راهروهای دادگستری شهرستان قزوین می‌کند که امید است از این طریق مراجعان تمایل بیشتری به مطالعه داشته باشند تا بتوانند از زمان خود استفاده مطلوبی را داشته باشند.
وی تصریح کرد: تعداد 100 جلد کتب مذهبی، اجتماعی، حقوقی و غیره در این کتابخانه قرار گرفته است.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول