اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مردم بردخون خواستار شدند:

ایجاد آموزشگاه راهنمایی و رانندگی در بردخون

خبرگزاری فارس: جمعی از مردم بخش بردخون با ارسال طومارهایی خطاب به ریاست جمهوری، نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر خواستار راه‌اندازی آموزشگاه راهنمایی و رانندگی در بخش بردخون شدند.

ایجاد آموزشگاه راهنمایی و رانندگی در بردخون
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، در بخشی از این نامه‌ آمده است: همانگونه که مستحضرید با توجه به خدماتی که در دولت خدمتگزار محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور نسبت به روستاها و شهرها صورت گرفته، از تلاش‌های مسئولان دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی قدردانی می‌‌کنیم.
آنان اظهار داشتند: با وجود همه این خدمت‌ها کمبودهایی وجود دارد که نمونه آن نبودن آموزشگاه راهنمایی و رانندگی در شهر بردخون است.
مردم بردخون در بخشی از این نامه آورده‌اند: بخش بردخون نیاز مبرم به آموزشگاه رانندگی دارد زیرا جوانان شهر و روستا با طی کردن مسیرهای طولانی و پرداخت کرایه‌های زیاد، برای ثبت‌نام و آموزش رانندگی به منظور گرفتن گواهینامه رانندگی به شهرهای اطراف مراجعه می‌کنند.
در این نامه‌ها آمده است: این امر علاوه بر تحمیل هزینه‌های بالا و اتلاف وقت متقاضیان با خطراتی همچون تصادف همراه است.
در ادامه آمده است: شهر بردخون به همراه روستاهای اطراف با جمعیتی حدود 15 هزار نفر، 140 کیلومتر از مرکز استان و 85 کیلومتر با شهرستان همجوار خود شهرستان دشتی فاصله دارد.
مردم بردخون در نامه‌های خود آورده‌اند: همچنین فاصله بخش بردخون با شهرستان کنگان 85 کیلومتر و با مرکز شهرستان دیر 60 کیلومتر است.
در این نامه‌ها آمده است: این شهر با توجه به شرایط خاصی که در مهاجرپذیری، کشاورزی، صیادی و استقرار منابع گازی پارس شمالی دارد، فاقد آموزشگاه رانندگی است.
در این طومارها آمده است: این امر مشکلات عدیده‌ای برای قشر محروم ایجاد کرده است.
مردم بردخون در این نامه‌ها اعلام کردند: مردم این بخش ناچارند مسافت طولانی را طی کنند و به شهرستان‌های همجوار مراجعه کنند و مدت‌ها بین سه تا شش ماه در نوبت بمانند.
در این نامه‌ها آمده است: مردم بخش بردخون باید در هوای گرم استان و پرداخت مبالغ زیاد برای رفت و آمد برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام کنند.
متقاضیان در ادامه گفتند: بردخون از دیرباز مهد علم و فرهنگ بوده و شایسته نیست برای استقرار آموزشگاه رانندگی مردم اینگونه به زحمت بیفتند.
آنان در نامه‌های خود ادامه دادند: با استقرار آموزشگاه علاوه بر ایجاد فرصت شغلی، گام مؤثری در حل مشکلات حاد مردم به ویژه جوانان این بخش در زمینه اخذ گواهینامه رانندگی که نداشتن آن در هنگام رانندگی علاوه بر جرم شرعی و قانونی، مشکلات زیادی به همراه دارد، برداشته می‌شود.
در ادامه درخواست مردمی آمده است: در این رابطه مکاتبات زیادی با مسئولان استان انجام شده که نتیجه‌ای نداشته و مردم این منطقه در این زمینه ناراحت و سرگردان هستند که چه کسی باید جوابگوی این مردم باشد.
در پایان آمده است: از آنجا که همت و تلاش مسئولان ارشد نظام و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای حل مشکلات قشر محروم و جوانان است، خواستار توجه به دغدغه جوانان و مردم محروم بردخون هستیم که عمری دعاگوی شما خواهند بود.
در ذیل این طومار تاییدیه و امضای امام جمعه بردخون و مهر و امضای شوراهای روستاهای بردخون کهنه، سجادیه، شهنیا، مغدان، آبکش، وحدت آباد، کناری و بخش بردخون نیز دیده می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول