اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه عنوان کرد:

بازدارندگی مهم‌ترین ویژگی قانون جدید راهنمایی و رانندگی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان کرمانشاه بازدارندگی از ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز را مهم‌ترین ویژگی قانون جدید راهنمایی و رانندگی عنوان کرد.

بازدارندگی مهم‌ترین ویژگی قانون جدید راهنمایی و رانندگی
خسرو کوثری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: رانندگی در حالت مستی و یا مصرف مواد روانگردان و مخدر علاوه بر جریمه 200هزار تومانی ضبط گواهینامه به مدت شش ماه و توقف خودرو را نیز به دنبال دارد.
وی ادامه داد: ارتکاب دو تخلف حادثه‌ساز به صورت همزمان و رسیدن مبلغ جریمه به مبلغ یک میلیون تومان نیز از دیگر عوامل توقف خودرو‌هاست.
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: راکبان موتورسیکلت‌ها نیز در صورت ارتکاب تخلفاتی مثل حرکت در مسیر مخالف، ایجاد صدای ناهنجار، حمل بار غیر متعارف و عدم استفاده از کلاه ایمنی علاوه بر صدور قبض جریمه، وسیله نقلیه‌شان نیز به پارکینگ ارجاع داده می‌شود.
کوثری با بیان اینکه برابر ماده 7 قانون راهنمایی و رانندگی به 20 تخلف نمره منفی تعلق می‌گیرد، گفت: رانندگی در حالت مستی، انجام حرکات نمایشی، تجاوز از سرعت مجاز، سبقت غیر مجاز در راه‌های دو طرفه و عبور از چراغ قرمز را از جمله تخلفاتی عنوان کرد که باعث دریافت نمره منفی می‌شود.
وی به تبعات دریافت نمره منفی برای رانندگان اشاره کرد و گفت: کسب 30 نمره منفی برای نخستین بار ضبط گواهینامه به مدت سه ماه و 40هزار تومان جریمه را برای راننده متخلف به دنبال دارد.
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تاکید کرد: کسب 25 نمره منفی برای بار دوم ضبط گواهینامه رانندگی به مدت شش ماه و اعمال قانون 60 هزار تومانی را به دنبال خواهد داشت.
کوثری با بیان اینکه راننده متخلف با کسب 20 نمره منفی برای بار سوم گواهینامه‌اش باطل می‌شود، افزود: یک سال محرومیت از رانندگی و 100هزار تومان جریمه از دیگر تبعات عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.
وی ادامه داد: مرحله دوم قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی از ابتدای دی‌ماه سال جاری آغاز می‌شود.
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه دلیل اعمال این جریمه‌های سنگین را به وجود آوردن عامل بازدارندگی دانست؛ چرا که اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی علاوه بر به وجود آوردن نظم و انضباط در امور و مرور، آرامش و سلامتی را برای جامعه به ارمغان می‌آورد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول