اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از دی‌ماه امسال انجام می‌شود،

اجرای قانون رسیدگی به 169 تخلف رانندگی در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان گفت: مرحله دوم قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی شامل 169 تخلف رانندگی است که از اول دی‌ماه امسال همزمان با کشور در گیلان اجرایی می‌شود.

اجرای قانون رسیدگی به 169 تخلف رانندگی در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید تقی امینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از مرحله دوم اجرای قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در استان خبر داد و اظهار داشت: مرحله نخست این قانون از 10 اردیبهشت امسال در کشور اجرایی شد.
وی با بیان اینکه اجرای این قانون موجب کاهش سوانح و تلفات انسانی در حادثه رانندگی شده است، افزود: مرحله دوم این قانون مرحله افزایش نرخ جرایم با انجام تخلفات رانندگی است.
این مسئول مرحله نخست اجرای قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی را شامل 20 تخلف با اثرات نمره منفی عنوان کرد و بیان داشت: مرحله دوم شامل 171 تخلف است که فعلا دو مورد آن اجرایی نمی‌شود و 169 تخلف رانندگی است.
وی، موارد تخلف مرحله نخست قانون مذکور را شامل رانندگی بدون گواهینامه و در حالت مستی و استفاده از قرص روانگردان، عبور از چراغ قرمز، تجاوز به چپ و راست، عدم رعایت حق‌تقدم، در آغوش داشتن اطفال در هنگام رانندگی، صحبت با تلفن همراه به هنگام رانندگی و... عنوان کرد.
امینی با بیان اینکه مرحله نخست این قانون دارای 35 ماده و تبصره بوده است، تصریح کرد: مرحله دوم این قانون رکن اساسی قانون است.
وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست اجرای قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در گیلان بالغ بر 246 نفر از رانندگان استان نمره منفی گرفتند، اذعان داشت: این افراد دوران محرومیت خود از رانندگی را طی می‌کنند.
رئیس پلیس راهور گیلان خاطرنشان کرد: 188 گواهینامه رانندگی نیز به متقاضیانی تعلق دارد که به دنبال آدرس آنها هستیم تا گواهینامه‌های خود را تحویل دهند.
وی افزایش بیش از 15 برابری نرخ جریمه‌های رانندگی در مرحله دوم قانون مذکور را عامل بازدارنده دانست و یادآور شد: افزایش نرخ جریمه برای درآمدزایی نیست بلکه جلوگیری از تکرار تخلفات رانندگی است.
امینی با تصریح بر اینکه نرخ جرایم رانندگی به حساب استانداری، شهرداری و دهیاری‌ها واریز می‌شود، خاطرنشان کرد: حتی یک ریال از این مبالغ به حساب راهنمایی و رانندگی واریز نمی‌شود.
وی افزود: واریز این پول به حساب نهادهای مذکور برای اجرای طرح‌های روان‌سازی ترافیک، نگهداری و نصب علایم راهنمایی و رانندگی و دیگر موارد در این زمینه است.
این مسئول، جریمه عبور از چراغ قرمز در مرحله دوم قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی را 100 هزار تومان اعلام کرد و اظهار داشت: این مبلغ در مرحله نخست این قانون مبلغ هفت هزار تومان بود.
وی عبور از چراغ قرمز را عمده‌ترین تخلفات رانندگی درون شهری نامید و ابراز داشت: مبلغ جریمه در مرحله دوم قانون از سه هزار تا 200 هزار تومان است.
امینی، از راه‌اندازی شعبات رسیدگی به تخلفات رانندگی در شهرستان‌های تالش، رودبار و لنگرود خبر داد و اظهار داشت: این شعبات به صورت دایم در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته پاسخگوی مردم است.
وی درباره پرداخت جرایم سال 89 تصریح کرد: زمان پرداخت جرایم رانندگی سال 89 تا روز پنجشنبه جاری تمدید شده و از مردم می‌خواهیم در هیچ عابر بانکی به جز عابر بانک ملی اقدام به پرداخت مبلغ جرایم رانندگی خود نکنند در غیر این صورت مبلغ ثبت نمی‌شود و نمی‌توانند پول خود را دریافت کنند و تنها از طریق شعبه‌های بانک ملی امکان پرداخت وجود دارد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول