اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل اوقاف کرمان خبر داد:

احداث ساختمان مستحکم برای بقاع کرمان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: تا پایان سال 94 هر بقعه‌ای که زیر پوشش اوقاف قرار دارد، باید یک ساختمان محکم با زیر‌بنای 300 متر مربع داشته باشد.

احداث ساختمان مستحکم برای بقاع کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده در  پنجمین جلسه شورای اداری رؤسای اوقاف استان کرمان اظهار داشت: احیای موقوفات ثواب بی‌نظیری دارد و کوتاهی در امر احیای موقوفات نیز عقوبت سختی را در پی دارد که این موضوع لزوم توجه ویژه مسئولان امر به مسئله موقوفات را دوچندان می‌کند.
وی با بیان اینکه عملکرد اوقاف در سال‌های اخیر نگاه مثبت مردم را در پی داشته است و مردم به عینه ثمره این اقدامات را در زندگی خود می‌بینند، بیان کرد: در حال حاضر  قیمت‌های کارشناسی شده برای موقوفات ناعادلانه و به دور از انصاف است که در این زمینه در حق و حقوق موقوفات ظلم می‌شود.
‌مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: تا پایان سال 94 هر بقعه‌ای که زیر پوشش اوقاف قرار دارد، باید یک ساختمان محکم با زیر‌بنای 300 متر‌مربع داشته باشد.
قاسمی‌زاده بخش عظیمی از وقف را مربوط به بقاع متبرکه دانست و تصریح کرد: زیرساخت‌های بقاع متبرکه باید اصلاح‌ شوند، هیئت امنای موجود باید ارزیابی شوند و چنانچه عملکرد مثبتی ندارند در اسرع وقت تغییر داده شوند.
مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان یکی از اصولی‌ترین کارهای فرهنگی اوقاف را برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های قرآنی دانست و افزود: اگر بتوانیم بقاع متبرکه را به گونه‌ای مدیریت کنیم که دارای یک برنامه فرهنگی قرآنی جامع شوند، ارزش دارد. 
وی با تأکید بر اینکه نیات واقفان در وقف‌نامه‌ها باید در حداقل زمان ممکن مشخص شود، گفت: اجرای صحیح و دقیق نیت واقف، اعتماد مردم را نسبت به اوقاف بیشتر می‌کند و مدیون واقفان نمی‌شویم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول