اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور روستایی استانداری زنجان:

182 دهیاری در استان زنجان ساختمان مستقل دارند

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور روستایی استانداری زنجان گفت: 182 دهیاری در استان زنجان ساختمان مستقل دارند.

182 دهیاری در استان زنجان ساختمان مستقل دارند
اسماعیل بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با تلاش مسئولان ذی‌ربط در اداره روستایی استان زنجان تعدادی از دهیاری‌ها به تجهیزات روز مجهز شده‌اند.
وی با اشاره به اجرای طرح خودیاری در دهیاری‌های استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر ساختمان برخی از دهیاری‌های استان استیجاری بوده و اقدامات لازم در زمینه تبدیل آنها به ساختمان ملکی در حال انجام است.
مدیر کل امور روستایی استانداری زنجان اذعان داشت: در حال حاضر 97 طرح جمع‌آوری خودیاری در دهیاری‌های استان در حال انجام است.
وی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط اداره امور روستایی استانداری زنجان اضافه کرد: مجهز کردن دهیاری‌های استان زنجان به سیستم رایانه از اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است.
بیگدلی با بیان اینکه امور روستایی استانداری زنجان اقدامات خوبی در راستای الکترونیکی کردن دهیاری‌ها انجام داده است، افزود: مسئولان ذی‌ربط در اداره امور روستایی در تلاش هستند با مجهز کردن دهیاری‌ها فعالیت‌های این مراکز را افزایش دهند.
وی با بیان اینکه دهیاری‌ها نقش مهمی در تسریع عملکرد و انجام فعالیت‌های مربوط به روستایی‌ها دارند، ادامه داد: یکی از اهداف مجهز کردن دهیاری‌ها عمران و آبادی و تسریع در انجام امور روستاییان است. در حال حاضر 475 دهیاری در استان زنجان فعال است.
وی با بیان اینکه از محل دور سوم سفر ریاست جمهوری مجوز 35 دهیاری صادر شده است، ادامه داد: اقدامات در راستای احداث این دهیاری‌ها در حال انجام است.
بیگدلی در ادامه با اشاره به ارتقای سطح علمی دهیاران فعال در استان زنجان افزود: در حال حاضر سطح علمی دهیاران در این استان بالاتر از دیپلم است.
وی از فرصت چند ماهه این اداره کل به دهیاران زنجانی خبر داد و گفت: به دهیارانی که فاقد مدرک دیپلم بوده ولی دارای سابقه لازم هستند، فرصت به منظور اخذ مدرک مورد نیاز داده شده است.
مدیر کل امور روستایی استانداری زنجان در ادامه با اشاره به اقدامات اداره کل روستایی استان زنجان در زمینه ارتقای علمی دهیاران یادآور شد: برگزاری آزمون مکاتبه‌ای دهیاران در این استان از اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.
وی ادامه داد: قبل از برگزاری آزمون دهیاری کتابچه‌ای حاوی اطلاعات مختلف در بین داوطلبان توزیع شده که سئوالات آزمون برگزار شده برای دهیاران از اطلاعات موجود در این کتابچه‌ها است.
بیگدلی با بیان اینکه آزمون دهیاری برای سومین سال متوالی برگزار شد، اضافه کرد: این آزمون در فنی‌ و حرفه‌ای استان زنجان برگزار شده است.
وی نمره قبولی برای دهیاران در این آزمون را پاسخگویی به 50 درصد از سئوالات مطرح شده عنوان کرد و افزود: به افرادی که حد نصاب لازم را در این زمینه کسب کنند، گواهینامه دهیاری اعطا می‌شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول