اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آبپخش تنها شهری که از تسهیلات مسکن محروم است

خبرگزاری فارس: آبپخش تنها شهر ایران بوده که از تسهیلات مسکن محروم است.

آبپخش تنها شهری که از تسهیلات مسکن محروم است
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، بیش از 20 سال است که مسئولان کشوری و استانی و شهرستانی وعده می‌دهند که مشکل سنددار شدن زمین‌های مسکونی آبپخش مرتفع می‌شود و هر روز وعده‌ای داده می‌شود که هیچ کدام از این وعده‌ها عملی نشده و آبپخش تنها شهر کشور است که اراضی مسکونی آن سنددار نیست و مردم نمی‌توانند از تسهیلات مسکن استفاده کنند.
یکی از شهروندان آبپخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: مشکل زمین‌های آبپخش از اساسی‌ترین مشکلات ماست و هیچ کدام از مسئولان قدمی برای رفع آن برنداشته‌اند.
علی اسدی افزود: مردم تمام شهرهای ایران می‌توانند از سند مسکونی منازل خود برای گرفتن تسهیلات بانکی استفاده کنند و تنها شهری که از گرفتن تسهیلات مسکن محروم است ما هستیم.
شهروند دیگر آبپخش نیز بیان کرد: اگر مسئولان در یک جلسه در کنار هم بنشینند و نماینده مسکن و شهرسازی و نمایندگان آبپخش به تفاهم برسند، مشکل مردم حل‌شدنی است.
محمد مرادپور اضافه کرد: هر روز فقط وعده می‌دهند و هیچ اقدام عملی برای این مهم صورت نگرفته و از شورا و شهرداری آبپخش می‌خواهیم ما را نجات دهند.
شهروند دیگر آبپخش با بیان اینکه هیچ تضمینی برای تصاحب ملک شخصی خود نداریم گفت: وقتی زمین‌ها و منازل ما را سنددار نمی‌کنند، به این معناست که هر لحظه ممکن است زمین‌های ما را منابع طبیعی یا مسکن و شهرسازی تصاحب کند و این مسئله باید مدیریت شود.
مجید علوی اذعان داشت: تمام شهرهای استان بوشهر و حتی بسیاری از روستاهای استان دارای سند ثبتی هستند و آبپخش که از بزرگ‌ترین شهرهای استان است، از داشتن سند رسمی محروم است.
رئیس شورای اسلامی آبپخش نیز در این ارتباط اظهار داشت: پیگیری زیادی برای رفع این مشکل صورت گرفته و انتظار داریم تا سال آینده به تدریج این معضل رفع شود.
مصطفی رضایی گفت: مسئولان مسکن و شهرسازی بارها نقشه آبپخش را مطالعه کرده‌اند و مقرر شد در یک جلسه مشترک این مشکل کاملا رفع شود.
وی افزود: مردم حق دارند انتقاد کنند و شورای اسلامی تا آخرین توان در خدمت شهروندان است و برای رفع مشکلات موجود تلاش می‌کنیم.
شهردار آبپخش نیز بیان کرد: مشکل سنددار شدن زمین مردم آبپخش یک معضل قدیمی است که تلاش زیادی برای رفع آن در دست انجام است.
سید محمود موسوی تصریح کرد: در ماه آینده نشست مهمی با مسئولان مسکن و شهرسازی خواهیم داشت و تکلیف این اراضی روشن می‌شود.
سرپرست مسکن و شهرسازی استان بوشهر نیز با اشاره به مشکل اراضی مسکونی آبپخش اظهار داشت: مسئولان شورا و شهرداری آبپخش در چند مرحله مکاتباتی با مسکن و شهرسازی داشته‌اند و مقرر شد که پس از بررسی جمیع جهات این مشکل رفع شود.
علیرضا صفایی بوشهری افزود: مردم این شهر نیز همانند سایر شهرها حق دارند ملک شخصی خود را ثبت کنند و دارای سند شوند تا بتوانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند و اداره کل مسکن و شهرسازی برای حل این معضل همکاری لازم را خواهد داشت.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول