اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد:

برگزاری سومین دوره آموزش دریانوردی در خوزستان

خبرگزاری فارس: معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از برگزاری سومین دوره آموزش دریانوردی در این استان خبر داد.

برگزاری سومین دوره آموزش دریانوردی در خوزستان
جهانگیر نجاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: تعداد پروژه‌های در دست اجرای این اداره 26 پروژه بوده که این رقم در مقایسه با سال گذشته 58 درصد افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان سال جاری افزایش یابد.
وی از رشد 58 درصدی پروژه‌های مطالعاتی در دست انجام این اداره کل در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد افزود: از مجموع این 26 پروژه مطالعاتی، 23پروژه توسط توان داخلی و سه پروژه مطالعاتی دیگر با استفاده از توان دانشگاهی انجام خواهد شد.
معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان تعداد پروژه‌های مطالعاتی را در سال گذشته تعداد 11 پروژه اعلام کرد و گفت: در سال جاری همچنین بیش از 15 عنوان مقاله به کنفرانس و همایش‌های ملی و مجلات علمی مرتبط با فعالیت‌های دریایی و بندری راه یافته است.
وی در ادامه با تأکید بر شعار "بدون تحقیق و پژوهش تصمیم‌گیری نکنیم" پژوهش را نیروی محرک در توسعه سازمان‌ها دانست و از ارتقا جایگاه پژوهش در این اداره کل احساس خرسندی کرد و در خصوص این نوع پروژه‌ها اظهار داشت: بیشتر پروژه‌های مطالعاتی تعریف شده، کاربردی و در راستای تصمیم‌گیری‌های کلان و توسط توان داخلی انجام شده است.
نجاتی با تأکید بر بهره‌گیری از فن‌آوری‌های جدید اطلاعاتی به‌منظور چابک‌سازی نظام اداری، خاطرنشان کرد: در راستای گسترش خدمات الکترونیک در دستگاه‌های دولتی و به‌منظور  ارتقا امنیت اطلاعات‌، مقدمات تهیه زیرساخت پست الکترونیکی بر پایه منبع باز (open source) به همت کارشناسان آمار و انفورماتیک این اداره کل فراهم شده است.
وی با بیان اینکه بنادر استان خوزستان پیشگام در برگزاری دوره‌های تخصصی دریانوردی بوده تصریح کرد: سومین دوره آموزش دریانوردی افسر مهندس دوم به‌منظور شناورهای کمتر از سه هزار کیلو وات در استان خوزستان با حضور 15 نفر از دریانوردان برگزار شد.
معاون طرح و توسعه در این اداره کل با اعلام این خبر گفت: به‌منظور ارتقا دانش تخصصی  و بالا بردن سطح آگاهی دریانوردان، این دوره به‌عنوان سومین دوره از زمان اخذ مجوز مربوطه و اولین دوره در سال جاری توسط مؤسسه آموزشی دریانوردی سراج دریا، تنها مؤسسه دارای مجوز برگزاری دوره مذکور در سطح استان خوزستان با حضور 15 نفر از دریانوردان برگزار شده است.
وی در این خصوص تصریح کرد: دوره افسر مهندس دوم کمتر از سه کیلو وات یکی از دوره‌های تخصصی، پرمحتوا و طولانی در بخش موتور شناورهای کمتر از 3 هزار کیلو وات است.
نجاتی ادامه داد: بنادر استان خوزستان با داشتن بالاترین آمار برگزاری این دوره تخصصی را می‌توان بنادر پیشگام در بین بنادر دیگر معرفی کرد.
وی در پایان گفت: همه تلاش ما در راستای پیشبرد سطح علمی و آموزشی در بنادر مختلف استان است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول