اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال صورت گرفت؛

صدور 2700 گواهینامه دریانوردی در هرمزگان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امتحانات و گواهینامه‌های دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از صدور تعداد 2 هزار و 760 فقره انواع گواهینامه دریانوردی در هرمزگان طی شش ماهه نخست سال خبر داد.

صدور 2700 گواهینامه دریانوردی در هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عزیزالله دلربا ظهر امروز در نشست تشریح عملکرد اداره گواهینامه‌ها و امتحانات بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه در نیمه نخست سال تعداد 2هزار و 760 فقره انواع گواهینامه دریانوردی در این استان صادر شده است، اظهار داشت: از این تعداد 409 فقره گواهینامه در ماه گذشته صادر شده است.
وی ادامه داد: همچنین طی این مدت، 723 نفر در آزمون‌های شایستگی دریانوردی در استان شرکت کرده‌اند که از این میزان 110 نفر در ماه گذشته یعنی شهریورماه در این آزمون‌ها حضور یافتند.
دلربا، تعداد گواهینامه‌های جانبی صادر شده طی 6 ماهه گذشته را برابر با 293 فقره عنوان کرد و گفت: از این میزان 62 فقره گواهینامه جانبی در ماه گذشته صادر شده است.
رئیس اداره امتحانات و گواهینامه‌های دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد: طی این مدت تعداد 2هزار و 400 فقره شناسنامه دریانوردی در استان صادر شد.
دلربا گفت: در حال حاضر یک مرکز در بندر شهید رجایی و 8 شرکت خصوصی در نقاط مختلف استان، عملیات اجرای دوره‌های آموزشی و برگزاری آزمون‌های شایستگی را انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از 52 هزار فقره انواع گواهینامه دریانوردی در استان صادر شده است.
گفتنی است، استان هرمزگان با برخورداری از طول ساحلی بیش از 2هزارکیلومتر یکی از استان‌های مطرح در امر دریانوردی و صنایع دریایی به شمار می‌رود.
از همین رو مردم این استان به ویژه در خطوط ساحلی و روستاها قرابت زیادی در امر معیشتی و اقتصادی با دریا دارند که این امر سبب شده است تلاش برای دریافت مجوزها و گواهینامه‌های دریانوردی در این استان همیشه پررونق باشد.
در این استان ده‌ها بندر فعال در زمینه‌های تجاری، صیادی و مسافربری و یا چند منظوره وجود دارد.
شرقی‌ترین بنادر هرمزگان در شهرستان جاسک و غربی‌ترین بنادر آن در شهرستان پارسیان واقع است.
هرمزگان 14جزیره دارد که اسکله‌های رجایی، باهنر، کیش، قشم، حقانی و مناطق آزاد و اقتصادی از جمله اسکله‌های بزرگ و مطرح این استان به شمار می‌روند.
60 درصد از واردات و صادرات کشور از طریق اسکله رجایی در بندرعباس صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول