اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

ایران دارای کهن‌ترین اسناد دریانوردی در دنیا است

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: تاریخ دریانوردی به هزار سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد که در این بین کهن‌ترین اسناد در دنیا به نام ایرانیان به ثبت رسیده است.

ایران دارای کهن‌ترین اسناد دریانوردی در دنیا است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی شامگاه روز شنبه در آئین تجلیل از دریانوردان برتر هرمزگان که به مناسبت روز دریانوردی برگزار شده بود با اشاره بر اینکه دریانوردی ریشه در تمدن مردم منطقه دارد افزود: می‌توان با شناخت درست از دریا و دریانوردی فرصت‌های مناسبی را نه تنها برای هرمزگان بلکه در سطح کشور ایجاد کرد.
به گفته وی صنعت دریایی هرمزگان می‌تواند نه تنها برای استان موجب اشتغالزایی شود بلکه در سطح کشور نیز برای حل معضل بیکاری چاره‌ساز باشد.
استاندار هرمزگان، تحقق زمینه اشتغالزایی در صنعت دریایی هرمزگان را در کشف فرصت‌ها و استعدادها دانست و بیان کرد: تا کنون تمام فرصت‌های دریایی کشف نشده‌ است و تنها بخشی از آن در اختیار جامعه قرار دارد که جامعه دریانوردی ما باید برای کشف فرصت‌ها و استعدادها خود را مهیا کند.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی هرمزگان گفت: هرمزگان از لحاظ جغرافیایی در امر تجارت دریایی نقش به‌سزائی در معادلات تجاری جهانی دارد.
عالی‌ترین مقام دولتی در هرمزگان افزود: دریا نقش عظیم و متفاوت در تحولات منطقه‌ای و جهان است و آنچنان که امروزه بخش اعظم حمل و نقل جهان وابسته به دریاست.
عزیزی همچنین اظهار کرد: بیش از 90 درصد حمل و نقل از طریق دریا با یک و نیم میلیون دریانورد در جهان، نشانگر جایگاه مهم این مجموعه عظیم است.
وی با اشاره به اینکه دریا بخش عمده نیازهای مردم منطقه را تامین می‌کند بیان داشت: علاوه بر اینکه دریا نیازهای متعدد مردم منطقه را برطرف می‌کند همچنین استان‌های مانند هرمزگان در معادلات دفاعی و نظامی با داشتن ساحلی پهناور و جزایر متعدد نقش به‌سزایی دارند.
در این آئین که با حضور مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف مرتبط با حوزه دریا و دریانوردی برگزار شد از تعدادی از دریانوردان هرمزگانی با حضور استاندار تجلیل شد.
انتهای پیام؛/20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول