اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی:

پژوهش در آموزش و پرورش تزئینی و فانتزی نیست

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و برنامه‌ریزی، تامین نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش گفت: پژوهش در امر آموزش و پرورش جان‌مایه همه فعالیت‌ها است و امری تزئینی و فانتزی نیست.

پژوهش در آموزش و پرورش تزئینی و فانتزی نیست
سید حمیدرضا پیش‌نماز در آستانه نمایشگاه پژوهش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: یک پنجم جمعیت استان خراسان رضوی را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند و به سبب این جمعیت دانش‌آموزی همه خانواده‌ها درگیر حوزه آموزش و پرورش هستند.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: پژوهش در امر آموزش و پرورش امر تزئینی و فانتزی نیست، بلکه هر اقدامی در هر سمتی مبتنی بر پژوهش است و به چیستی، چرایی و چگونگی در عرصه‌های مختلف آموزش و پرورش می‌پردازد.
معاون پژوهش برنامه‌ریزی افزود: هفته آخر آذرماه امسال هفته پژوهش نام‌گذاری شده است و در خراسان رضوی با توجه به اهمیت موضوع پژوهش، امسال برگزاری نمایشگاه پژوهش از سه تا شش دی‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد با عنایت استانداری خراسان رضوی به اهمیت حوزه پژوهش برگزار می‌شود.
پیش‌نماز اظهار داشت: با عنایت به فعالیت‌های خوبی که در سال گذشته از طرف اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در هفته پژوهش ارائه شد، امسال استانداری فضای بیشتری را برای عرضه فعالیت های پژوهشی به آموزش و پرورش اختصاص داده است.
وی افزود: فعالیت‌های آموزش و پرورش در بزرگداشت هفته پژوهش به دو بخش فعالیت‌های ارائه شده در نمایشگاه بین‌المللی تقسیم می‌شود.
پیش‌نماز افزود: نواختن گلبانگ پژوهش، نمایش پوسترهای یافته‌های پژوهش در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد، غرفه‌های نمایشگاه جشنواره‌های جابربن‌حیان، خوارزمی نوجوان و جوان، ابن‌سینا و پژوهشکده عباس‌زادگان از جمله این برنامه‌ها است.
پیش نماز افزود: برگزاری آزمون ضمن خدمت معلمان در محل نمایشگاه، پرسش و پاسخ علمی، کارگاه گروه هنر و حرفه و فن مراکز تربیت معلم، از تولید علم تا تولید ثروت، معرفی سامانه آماری و کارگاه آموزشی عفاف و حجاب از بخش‌هایی است که امسال در نمایشگاه توسط بخش آموزش ارائه می‌شود.
وی افزود: برگزاری همایش‌های علمی و پژوهشی برای دانش‌آموزان و معلمان با محوریت آموزش و پرورش در سطح نواحی و مناطق، و ارائه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از جمله برنامه‌های دیگر حوزه همایش‌ها در نمایشگاه پژوهش است.
پیش‌نماز با اشاره به انتخاب پژوهشگر برتر، و پیشکسوت برتر در حوزه پژوهش و طرح پژوهشی برتر و مشاوره پژوهشی در محل نمایشگاه افزود: برگزاری مسابقات دانش‌آموزی، مسابقات درس ریاضی، دانشکده علوم و مسابقات آشنایی با پژوهش ویژه معلمان و دانش‌آموزان و شناسایی همکاران و دانش‌آموزان دختر توانمند درامر پژوهش توسط گروه بانوان آموزش و پرورش، از برنامه‌های
دیگر اداره کل آموزش و پرورش در نمایشگاه هفته پژوهش امسال است.
این نمایشگاه از سوم دیماه 1390به مدت چهار روز در مشهد برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول