اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ابهر:

پژوهش زیربنای توسعه کشور است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ابهر گفت: پژوهش اساسی‌ترین نیاز و زیربنای برای رسیدن به پله‌های ترقی و تعالی یک کشور و جامعه محسوب می‌شود.

پژوهش زیربنای توسعه کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، علیرضا قنبری شامگاه یکشنبه در جمع اولیای دانش‌آموزان با اشاره به هفته پژوهش و فناوری اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه‌، شورای فرهنگ عمومی کشور روز 25 آذر را به عنوان روز پژوهش اعلام کرد.
وی افزود: از سال 1379 وزارت علوم هفته چهارم آذر ماه را هفته پژوهش نامگذاری کرد، ولی از سال 1384 نام این هفته به هفته پژوهش و فناوری تغییر کرده است.
مدیر آموزش و پرورش ابهر با بیان اینکه پژوهش به معنای کاوش و تلاش سخت‌کوشانه برای رسیدن به راه‌حل‌های قابل اطمینان به وسیله تحلیل و تفسیر داده‌ها است، ابراز داشت: پژوهش اساسی‌ترین نیاز برای رسیدن به پله‌های ترقی و تعالی یک کشور و جامعه محسوب می‌شود‌.
وی تصریح کرد: قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است و موفقیت در مسایل صنعتی‌، کشاورزی‌، پزشکی و خدماتی هر کشور به گسترش پژوهش در آن کشور بستگی دارد.
قنبری افزود: به همین دلیل مقام معظم رهبری پژوهش را کلید رشد ملت‌ها عنوان کرده و آن را محور توسعه می‌دانند.
مدیر آموزش و پرورش ابهر با بیان اینکه امروزه کشور ما در بحث پژوهش و تحقیقات گام‌های استواری برداشته و موفقیت‌های فراوانی در سطح دنیا کسب کرده است، عنوان داشت: همین امر موجب شده که دشمنان نظام موفقیت‌های کشورمان را تحمل نکنند.
وی افزود: در حال حاضر اولیای دانش‌آموزان، جامعه و مسئولان آموزش و پرورش از دانش‌آموزان انتظار دارند که پژوهشگر و محقق بوده و در راستای همین هدف، بحث پژوهش و تحقیق در سطح کشور مطرح شده و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در آذر ماه سال جاری رونمایی شد.
قنبری تصریح کرد: بر اساس این سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شامل تغییر در محتوای کتب درسی‌، تحول در ساعت‌های درسی دانش‌آموزان و تغییر در روش‌های تدریس معلمان خواهد بود‌.
وی اضافه کرد: از این پس آموزش حافظه‌محوری حذف و یادگیری با استفاده از فناوری‌های جدید صورت می‌گیرد و با هوشمند کردن مدارس‌، آموزش‌های سنتی در کلاس را به روش‌های نوین تبدیل می‌کند.
مدیر آموزش و پرورش ابهر با بیان اینکه با هوشمند کردن مدارس دیگر گچ و تخته سیاه جای خود را به وسایل چند ‌رسانه‌ای می‌دهند، گفت: چرا که تاثیر آموزش با وسایل چند رسانه‌ای و تکنولوژی جدید چندین برابر بیشتر و موثر‌تر از وسایل فعلی است.
وی در ادامه به اجرای  طرح هوشمند سازی مدارس در سطح کشور اشاره و خاطرنشان کرد: هوشمند کردن مدارس نمونه بارز تحول بنیادین آموزش و پرورش است و با تصمیم گرفته شده، در سال تحصیلی 90-91 حداقل 20 هزار مدرسه در سطح کشور هوشمند سازی می‌شود.
قنبری افزود: امسال حداقل یک کلاس در هر مدرسه هوشمند سازی شده است و کلاس موضوعی تشکیل می‌شود که امیدوار هستیم با این حرکت طی سه یا چهار سال آینده همه مدارس کشور هوشمند شود.
وی در ادامه اجرای طرح ملی سباح‌، اجرای طرح طناب‌ورز‌، تاسیس مدارس قرآنی‌، اجرای نهضت ملی ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی و سنجش باسوادی قرآنی‌، اجرای نهضت ملی حفظ قرآن کریم‌، هوشمند سازی مدارس‌، تغییر کتب درسی و روش‌های تدریس و اجرای طرح 6-3-3 را از زیرساخت‌های تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد.
مدیر آموزش و پرورش ابهر با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی اظهار داشت: با حضور مربیان اداره تبلیغات اسلامی اعلام شد که 70 درصد دانش‌آموزان توانایی قرائت قرآن را دارند.
وی افزود: آموزش 30 درصد باقی مانده نیز در حال برگزاری است و در آینده‌ای نزدیک به پایان می‌رسد.
قنبری به نهضت ملی حفظ قرآن کریم اشاره و تصریح کرد: در این طرح طی یک سال بالغ بر دو میلیون نفر شامل 16 درصد دانش‌آموزان و چهار درصد معلمان در سطح کشور حضور دارند.
وی افزود: خوشبختانه در دولت دهم گام‌های خوبی در راستای بحث ترویج قرآن برداشته شده است.
مدیر آموزش و پرورش ابهر افزود: در این راستا تمهیدات لازم صورت گرفته و کمیته‌های آموزشی لازم نیز تشکیل شده اند که با اجرایی شدن این طرح، دوره پیش‌دانشگاهی از سال تحصیلی 99-98 حذف می‌شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول