اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان:

پژوهش‌ها باید منطبق با نیاز جامعه باشد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: رشد و پیشرفت در زمینه پژوهشی نباید کاریکاتوری باشد بلکه باید موزون و متناسب با نیاز جامعه باشد.

پژوهش‌ها باید منطبق با نیاز جامعه باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی زلفی‌گل شب گذشته در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان این که تعداد مقاله‌های ارائه شده مهم نیست، اظهار داشت: مهم این است که پژوهش‌هایی که انجام می‌دهیم چه دردی از جامعه ما را دوا می‌کند و اینکه این تحقیق به درد جامعه می‌خورد.
وی افزود: امسال 60 رشته دکترا در دانشگاه ایجاد شد که رشته‌های مورد نیاز جامعه است و تا آنجایی که در توان داریم تلاش می‌کنیم تا فرزندان این آب و خاک در داخل کشور تحصیل کنند و برای تحصیل به کشورهای دیگر نروند.
رئیس دانشگاه بوعلی سینا اضافه کرد: در سال 86 در دانشگاه بوعلی سینا در مقطع کارشناسی ارشد فقط 300 نفر پذیرفتیم در حالی که تعداد پذیرفته شده‌ها در سال 90 به 900 نفر رسیده است و خروجی پایان نامه‌ها خود تولید علم جدیدی در دانشگاه می‌کند.
وی ادامه داد: با وجود این ارقام مسئولیت ما بسیار سنگین است و باید تمام تلاشمان را مضاعف کنیم تا شرایط و امکانات بهتری فراهم شود.
زلفی‌گل ابراز داشت: تحصیلات دوره دکترا متفاوت از دوره‌های دیگر است و بسیار اهمیت دارد چرا که این دوره، دوره شاگردپروری است اما در مقطع کارشناسی ارشد آنها سفیران آینده محسوب می‌شوند و استاد و دانشجو در این دوره مانند پدر و فرزند هستند که اگر خوب عمل نکنیم در آینده بدی‌ها را می‌گویند.
وی تصریح کرد: اکنون تحقیقات کاربردی ارزش بالایی دارند و ما نیاز به همکارانی داریم تا مرزشکنی کنند و کارها و پژوهش‌هایی را انجام دهند که نیاز جامعه است و برای دیگران نیز الگو باشند.
رئیس دانشگاه بوعلی سینا در پایان خاطرنشان کرد: عمده پژوهش‌های ما باید به سمت نیازهای جامعه برود و باید تلاش مستمر داشته باشیم تا بخشی از پتانسیل‌ تحقیقاتی را در زمینه کاربردی به کار ببریم.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول