اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده میراث فرهنگی در بخش شهداد:

شهداد و گلباف به لحاظ باستان‌شناسی بررسی می‌شوند

خبرگزاری فارس: نماینده اداره کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در بخش شهداد گفت: حوزه باستان‌شناسی بخش‌های شهداد و گلباف توسط کارشناسان مورد بررسی و شناسایی قرار می‌گیرد.

شهداد و گلباف به لحاظ باستان‌شناسی بررسی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، حجت ابراهیمی‌زاده اظهار داشت: این فعالیت توسط یک هیئت باستان‌شناسی و به سرپرستی نصیر اسکندری در بخش شهداد آغاز شده ‌و تا اواخر دی ماه سال جاری ادامه دارد.
وی با اشاره به آغاز کاوش‌های منطقه شهداد در سال‌های پیش از انقلاب افزود: پس از انقلاب و طی سال‌های 73 تا 81 نیز این کاوش‌ها به مدت چهار فصل ادامه یافت.
ابراهیمی‌زاده بیان کرد: طی این فصول 3 هزار شی تاریخی از محوطه باستانی شهداد کشف شد که مهم‌ترین آنها درفش شهداد است که در نوع خود بسیار منحصر به فرد است.
وی خاطرنشان کرد: کار بررسی و شناسایی بخش گلباف نیز در ادامه بررسی یاد شده به انجام می‌رسد.
چهارمین نمایشگاه‌ انفرادی و تخصصی هنرمندان با موضوع سفال و سرامیک در خانه صنایع‌دستی کرمان برپا شد.
هادی ایرانمنش سرپرست اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت: این نمایشگاه نیز با حضور یکی از هنرمندان جوان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه «آذین جهان تیغ» از روز گذشته به مدت یک هفته برترین آثار خود در این فضا به نمایش درآورده است، بیان داشت: این نمایشگاه انفرادی با کمک معاونت صنایع‌ دستی کرمان و با هدف حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع ‌دستی و معرفی توانمندی‌های آنها برپا شد.
ایرانمنش تصریح کرد: این هنرمند جوان آثاری از نقش ‌برجسته‌های سفالی، کاشی و سرامیک را به این نمایشگاه آورده است.
وی گفت: 50 اثر ارزشمند و شاخص از این هنرمند با هدف نمایش، معرفی و عرضه به چهارمین نمایشگاه انفرادی و تخصصی خانه صنایع ‌دستی کرمان راه‌ یافت.
ایرانمنش با بیان اینکه با راه‌اندازی خانه صنایع‌ دستی کرمان مقرر شد، نگارخانه آن به صورت رایگان برای برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی هنرمندان در نظر گرفته شود، گفت: پیش از این نمایشگاه نیز به مدت دو هفته آثاری در رشته‌های نگارگری و تذهیب مهمان‌خانه صنایع‌ دستی کرمان بود.
سرپرست اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان کرمان همچنین از برگزاری نمایشگاه‌هایی در بهمن و اسفند ماه سال جاری به میزبانی همین نگارخانه خبر داد و افزود: به مناسبت دهه فجر و فرا رسیدن نوروز شاهد حضور پرشور هنرمندان صنایع‌ دستی استان هستیم.
وی خاطرنشان کرد: این نگارخانه آمادگی برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و تخصصی با حضور هنرمندان و صنعتگران استان‌های منطقه شرق کشور را دارد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول