اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی:

پایگاه باستان‌شناسی گیلوان احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پایگاه باستان‌شناسی منطقه خانقاه گیلوان خلخال احداث می‌شود.

پایگاه باستان‌شناسی گیلوان احداث می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی فرمانداری خلخال، روح‌الله احمد‌زاده در جریان بازدید از پایگاه باستان‌شناسی گیلوان خلخال اظهار داشت: این منطقه مستعد برای احداث پایگاه مطالعات باستان‌شناسی است که انتظار می‌رود با شکل‌گیری آن آثار باستانی و گورستان‌های تاریخی این منطقه مورد ارزیابی و بررسی حقیقی قرار گیرد.
وی در جمع اهالی گیلوان بخش شاهرود خلخال گفت: برای احداث پل وسط روستای گیلوان 90 میلیون تومان تخصیص می‌یابد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین ساخت مجموعه‌های سرویس ‌بهداشتی در تفرجگاه اردبیل را برای رفاه گردشگران ضروری توصیف کرد و خواستار راه‌اندازی مجموعه گردشگری اردبیل شد.
احمد‌زاده برای کمک مالی به توسعه موزه خلخال از محل اعتبارات سازمان میراث فرهنگی قول مساعد داد و از اهدای یک دستگاه خودرو به میراث فرهنگی خلخال خبر داد.
معاون رئیس جمهور توانمندی‌های شهرستان خلخال را در حوزه گردشگری یادآور شد و بیان داشت:‌ با توسعه حوزه‌های گردشگری در زمینه موزه تفرجگاه‌ گردشگاه‌ها و مناطق جنگلی و بکر می‌توان آینده درخشانی را برای گردشگری این منطقه تصور کرد.
احمدزاده با بازدید از مجموعه گردشگری امامزاده عبدالله کور و آبشار نیمه تمام این مجموعه قول تکمیل این مجموعه را داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،  در این بازدید فرماندار خلخال نیز با اشاره به مجموعه قلعه‌های دشتی گیلوان در بخش شاهرود به قدمت 3 هزار ساله آنها اشاره کرد و گفت: این مکان از لحاظ منابع علمی دارای قدمت و ارزش فراوان برای مطالعه و کاوش دانشجویان و محققان است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وزیر نیرو نیز در شهرستان خلخال از سرعت کم پروژه سد بفراجرد انتقاد کرد.
مجید نامجو با انتقاد از عقب‌ بودن زمان‌بندی عملیات اجرایی سد بفراجرد از پیمانکاران خواست؛ تا سرعت بیشتری به عملیات اجرایی این سد ببخشند.
وی تصریح کرد: این سد به لحاظ اهمیت آبرسانی به شهرستان خلخال مهمترین پروژه‌های نیمه تمام  این شهرستان است که باید به سرعت تکمیل شود.
نامجو از تامین اعتبار15 کیلومتر شبکه اجرایی آب و فاضلاب خلخال در مناطق اسلام آباد و نواحی دیگر این شهرستان خبر داد و افزود: این شبکه‌گذاری در حاشیه شهر خواهد بود.
این مسئول همچنین از مجموعه تصفیه‌خانه فاضلاب خلخال بازدید کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون برنامه‌ریزی‌ و توسعه منابع انسانی وزیر کشور نیز در خلخال بر کمک مالی به فرمانداری و اصلاح چارت سازمانی این مجموعه تاکید کرد.
یحیی محمود‌زاده در کنار قول مساعد برای تعمیر و تجهیز و تکمیل چارت سازمانی فرمانداری خلخال خواستار سرعت‌بخشی به بحث گردشگری خلخال به عنوان تنها مقوله مهم در اجرای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در خلخال و رونق صنعت توریسم شد.
محمد صادق داداشی مسئول ستاد مرکزی ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری نیز در این جلسه بیان داشت: از زمان آغاز سفر رئیس جمهور به خلخال  بیش از 600 فقره شکایات مردمی در خصوص دستگاه‌ها و نحوه عملکرد ادارات دریافته شده و حدود 35 اداره به صورت مستقیم در این شهرستان میز دریافت شکایات دایر کردند و شکایات پس از جمع‌آوری در سامانه سازد تجمیع می‌شود.
در ستاد مرکزی ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری مدیران کل امور اقتصاد و دارایی استان گیلان، مدیرکل آموزش و پرورش  استان زنجان و چهار مدیر وزارتی و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان و 40 مدیر شهرستانی با همکاری نمایندگان بانک‌های عامل تلاش و همکاری گسترده‌ای را در مسیر سرعت‌بخشی به امورات مهم انجام داده‌اند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول