اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاد دانشگاه هاروارد خواستار شد؛

شکوفا شدن باستان‌شناسی در لرستان با تکنیک‌های جدید

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه هاروارد گفت: باستان شناسان جوان با تکنیک‌های جدید و با تکیه بر کارهای باستان شناسی باستان شناسی ایران و لرستان را به شکوفایی بیشتر سوق دهند.

شکوفا شدن باستان‌شناسی در لرستان با تکنیک‌های جدید
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد سکندر امان الهی بهاروند در جمع خبرنگاران گفت: در ایران انسان شناسی منحصر به مردم شناسی شده در حالی که انسان شناسی هدفش این است که انسان امروز در طول میلیون‌ها سال پیش همین گونه بوده یا نه، گذشته و روند تکامل انسان چه بوده است.
وی یادآورشد: یک شاخه دیگر از انسان شناسی این است، که هر فرهنگ، رفتار و شخصیت خاص خوش را دارد و فرهنگ شامل همه چیز می‌شود.
امان الهی بهاروند با اشاره به اینکه در ایران انسان شناسی منحصر به مردم شناسی شده است، اظهار داشت: باستان شناسی یک شاخه‌ای از انسان شناسی بوده و هدف از آن شناخت انسان است، که در گذشته انسان را از طریق اساطیر و افسانه نشان می‌دادند در حالی که این گفتار بر اساس تحقیقات علمی و عملی نبوده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه هاروارد با بیان اینکه اگر جامعه خواستار پیشرفت است باید رفتار امروزی داشته باشد، گفت: در جامعه ما همه وسایل از غرب آمده و غرب بعد از رنسانس وارد تحقیق عملی شد و اشیا جدید را اختراع کردند که این تکنولوژی روی فرهنگ، رفتار و روش زندگی آن‌ها تأثیر گذاشت.
وی یادآورشد: باستان شناسان از طریق مطالعه زندگی اقوام مختلف و حفاری کردن و یافتن بازماندهای فرهنگی انسان به مطالعه گذشتگان پرداخته و به این نتیجه می‌رسیم، که فرهنگ چگونه تغییر و چگونه به وجود آمده است.
امان الهی گفت: حجم مغز انسان از 3 میلیون سال پیش 500 گرم و در حال حاضر به یک هزار و 500 گرم رسیده است.
 وی ابراز امیدواری کرد که باستان شناسان جوان با تکنیک‌های جدید و با تکیه بر کارهای باستان شناسی باستان شناسی ایران و لرستان را به شکوفایی بیشتر سوق دهند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول