اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انعقاد 7 تفاهمنامه باستان‌شناسی با ایتالیا

خبرگزاری فارس: هفت تفاهمنامه همکاری مشترک در دیدار سرپرست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشورمان با رایزن فرهنگی سفارت ایتالیا در ایران در دستور کار قرار گرفت.

انعقاد 7 تفاهمنامه باستان‌شناسی با ایتالیا
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در این دیدار که با هدف گسترش همکاری‌های علمی پژوهشی پژوهشگاه و دانشگاه‌های ایتالیا در حوزه باستان‌شناسی برگزار شد، آغاز و ادامه تحقیق و پژوهش در محوطه‌های باستانی تخت جمشید، بیشابور، جیرفت، شهر استخر، شهر سوخته، خراسان شمالی و محوطه باستانی ایذه با همکاری هفت دانشگاه و موسسه علمی پژوهشی کشور ایتالیا انجام می‌شود.
بررسی سیستم آبیاری در بیشابور و شناسایی بناهای ساسانی و اسلامی در شهر استخر که تغییر کاربری داده‌اند مبنای این همکاری‌هاست و در سایر پایگاه‌ها نیز فعالیت‌های گذشته ادامه می‌یابد و یافته‌های حاصل از فعالیت این دانشگاه‌ها نیز در ایران باقی می‌ماند.
فرانچسکو کالیری از دانشگاه بولونیا، ویتو مسینا از دانشگاه تورین، فونتانا از دانشگاه ساپینزا، جنیتو از موسسه IsIAO دانشگاه ناپل، بیشونه از موسسه ICEVO ، کنستانتی از موسسه ISIAO و ویتاله از موسسه IsIAO به ترتیب در حوزه‌های تخت جمشید، ایذه، شهر استخر، بیشابور، خراسان شمالی، شهر سوخته و جیرفت همکاری می‌کنند و کارلو چرتی رایزن فرهنگی سفارت ایتالیا در ایران نیز مسئولیت ایجاد ارتباطات و هماهنگی‌های لازم با دانشگاه‌ها و موسسات مورد نظر را بر عهده دارد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول